ایران وارد باشگاه تولید کنندگان تخم مرغ spf شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران،ایران پس از آمریکا، آلمان و چند کشور معدود دیگر به باشگاه تولید کنندگان این تخم مرغ در جهان پیوست.
 
تخم مرغ spf در تولید واکسن‌ها و تحقیقات ویروس شناسی دارای کاربرد بسیاری است. چراکه این تخم مرغ‌ها یکی از بهترین محیط‌ها برای کشت برخی ویروس‌هایی هستند که می‌توان با تولید آنها بسیاری از واکسن‌ها خصوصا واکسن‌های طیور را تولید کرد.
 
ایران تا قبل از دست یابی به فناوری تولید این محصول برای تامین این تخم مرغ‌ها تا سالها به خارج از کشور وابسته بود که عمده نیاز کشور در تامین این تخم مرغ‌ها از کشور آلمان به انجام می‌رسید. 
 
اما در سال 88 با اعمال تحریم‌های غرب بر علیه کشورمان صادرات آن از سوی آلمان به ایران متوقف شد و از این رو محققان و متخصصان کشورمان با توجه به نیاز کشور در تامین واکسن، فعالیت‌های خود را برای ایجاد زیر ساخت‌های مناسب با هدف تولید تخم مرغ‌های spf آغاز کردند.
 
افتتاح خط تولید تخم مرغ‌های spf
دکتر ستاری معاون  علمی و فناوری ریاست جمهوری روز یکشنبه 31 خرداد ماه پروژه کسب دانش تولید تخم‌ مرغ‌های spf را در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افتتاح خواهد كرد.
 
با اجرای این طرح جمهوری اسلامی ایران به باشگاه کشورهای معدود تولید کنندگان این تخم مرغ در جهان می‌پیوندد.
 
موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی با استفاده از استانداردها و الگوهای جهان در تولید تخم مرغ spf موفق به تولید محصولی شده است که از نظر کیفی و فرآیند ساخت مطابق با استانداردهای جهاني است.
 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا