برج آزادی با ملت چین در مبارزه با کرونا همدردی کرد

این موضوع را رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در قالب یک توئیت اعلام کرد.
غلامحسین محمدی در ادامه این توئیت نوشت: امیدواریم مردم چین با همبستگی خود و همراهی جهانیان با صلح و سلامت از این بحران عبور کنند.پس از این رویداد نیز سفیر چین در تهران ضمن بازنشر ویدیوی اکران این تصاویر بر روی برج آزادی در توییتی به فارسی از شهرداری و شهروندان تهران سپاسگزاری کرد.

پیش از این جواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز در حاشیه یک مصاحبه تلویزیونی با بیان جملاتی به زبان چینی، به مردم شهر ووهان چین پیام داد و از آن‌ها خواست در برابر کرونا قوی باشند.

ویروس مرگبار کرونا از اوایل دی ماه گذشته تاکنون در چین نزدیک به ۱۹۰۰ قربانی گرفته و بیش از ۷۲ هزار نفر را مبتلا کرده است. این ویروس در ۲۵ کشور مشاهده شده و سازمان بهداشت جهانی نسبت به سرایت آن به بیش از یکصد کشور دنیا هشدار داده است. آمریکا، چین، سوئد، فرانسه، انگلیس، مالزی و فیلیپین از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا در آن‌ها شناسایی شده‌اند. تازه‌ترین آمار کمیسیون بهداشت ملی چین شمار کل مبتلایان کرونا را ۷۳ هزار و ۴۳۳ نفر ذکر می‌کند که ۷۲ هزار و ۴۳۶ نفر از آنها در چین هستند. شمار کسانی که براثر کرونا فوت شده‌اند به یک‌هزار و ۸۷۳ نفر رسیده است و ۱۰ هزار و ۶۱۵ نفر تاکنون درمان شده‌اند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، تاکنون نشانه ای از سرایت این ویروس مهلک به ایران مشاهده نشده است. آخرین پرواز از چین به ایران دو هفته قبل بود که دانشجویان ایرانی شهر ووهان را به همراه شمار دیگری از شهروندان کشورهای نزدیک به ایران به تهران بازگرداند. این دانشجویان پس از دو هفته قرنطینه هیچ‌کدام نشانه‌ای از کرونا نداشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا