۲ میلیون نفر در تهران فاقد بیمه هستند

سید محمد حسینی در گفتگو با مهر، در خصوص تعداد پوشش بیمه همگانی در پایتخت، افزود: در حال حاضر ۴ میلیون نفر در استان تهران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد یک میلیون نفر بیمه رایگان هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمامی یک میلیون نفر استحقاق تحت پوشش بیمه رایگان بودن را دارند یا خیر، گفت: به طور حتم خیر چرا که بسیاری از آنها توانایی مالی پرداخت ماهیانه ۴۸ هزار تومان را دارند یعنی به طور متوسط روزانه حدود ۱,۳۰۰ تومان باید برای سلامت خود هزینه کنند و این در مقابل سایر هزینه‌ها بسیار ناچیز است.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران تاکید کرد: البته در ابتدای طرح نیمی از ۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه همگانی رایگان بودند اما بعد از رفع همپوشانی‌ها و اجرای طرح استحقاق سنجی در نهایت تعداد بیمه شدگان رایگان استان تهران به حدود یک میلیون نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون نفر فاقد بیمه در استان تهران پیش‌بینی می‌شود، گفت: با اجرای طرح پوشش اجباری بیمه همگانی که از اواسط آبان ماه آغاز شد تاکنون تنها ۱۷۳ هزار نفر از افراد فاقد بیمه در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۶ هزار نفر از بیمه رایگان برخوردار شدند.

حسینی افزود: البته این تعداد پس از ثبت نام در سامانه و درخواست آزمون وسع، توسط وزارت رفاه مشخص شد که می‌توانند تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در تخت بیمارستان کسی بیمه نمی‌شود، گفت: بسیاری از افراد از این موضوع اطلاع ندارند و به همین دلیل دیرتر برای اینکه تحت پوشش قرار گیرند مراجعه می‌کنند اما دیگر نمی‌توانیم مانند گذشته کسی را در تخت بیمارستان بیمه کنیم و روند بیمه حدود ۱۰ روز به طول می‌انجامد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا