کمک ۱۰ میلیارد دلاری جف بزوس برای مبارزه با گرمایش زمین

جف بزوس با سرمایه ۱۳۰ میلیارد دلاری ثروتمندترین فرد دنیا است و کمک ۱۰ میلیارد دلاری وی ۸ درصد از ثروتش محسوب می شود. این بودجه قرار است از طریق صندوقی با عنوان «Bezos Earth» در اختیار دانشمندان، فعالان و سازمان های مردم نهادی قرار گیرد که به هر طریق از محیط زیست در برابر تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین حفاظت می کنند. وی با نام بردن از تغییرات اقلیمی به عنوان بزرگترین تهدید سیاره زمین نوشت:

هدف من همکاری با دیگران برای تقویت روش های شناخته شده و یافتن راهکاری جدید به منظور مبارزه با اثرات فاجعه بار تغییرات اقلیمی در سیاره ای است که همه در آن شریک هستیم.

بزوس توضیحات کاملی را در باره برنامه ای صندوق جدیدش اعلام نکرده اما به گفته افراد مطلع تمرکز Bezos Earth روی فعالیت های خیریه بوده و تصمیمی برای مشارکت در سرمایه گذاری های بخش خصوصی ندارد. فعالیت صندوق و اهدای کمک به فعالان زیست محیطی از تابستان سال آتی کلید خواهد خورد.

هرچند بزوس از این طریق تعهد خود به حفظ محیط زیست را نشان داده اما برخی پروژه های وی از جمله بلندپروازی های فضایی «بلو اوریجین» به خاطر انتشار دی اکسید کربن در جو مورد انتقاد قرار گرفته چرا که مواد شیمایی مصرفی راکت ها در لایه بالایی اتمسفر با هم واکنش داده و بخشی از سپر محافظ را در برابر تشعشعات مخرب خورشید نابود خواهد کرد. علاوه بر این سرویس تحویل کالای آمازون پرایم هم در گرمایش زمین بی تاثیر نبوده است.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا