سند برآورد نیروی انسانی دندانپزشکی به‌زودی رونمایی می‌شود

دکتر بهزاد هوشمند روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه هجدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت در سالن همایش هتل المپیک افزود: این سند بعد از تصویب شورای عالی گسترش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور توسعه کار به عنوان سند کشوری در دبیرخانه در دستور کار قرار می گیرد. 

وی اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون بهداشت و درمان اهتمام جدی به مصوبات کارشناسی در کشور داشته باشد.

هوشمند با اشاره به اینکه اکنون وضعیت خوبی در این زمینه نداریم ، بیان داشت: وضعیت ما در مقطعی درراستای توسعه زیرساخت مدار نبوده و این روند باید تغییر و کیفیت آموزش ارتقاء یابد، باید همه انجمن های حوزه پزشکی پای کار بیایند تا موفق به انجام این کار بزرگ در کشور شویم.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه برای ارتقای خدمات درمانی و تخصصی در کشور نیاز به همدلی داریم، افزود: بزرگترین مشکل در مدیریت کشور، جزیره ای عمل کردن است و این کار سبب آسیب شده است.

وی افزود: کانون های خودمختار هستیم و به نظر نمی رسد این روش کار کردن برای سلامت در کشور مطلوب باشد و با همدلی بیشتر و پای کار آمدن در کنار بخش دولتی قطعا می توان ثمرات بسیار مفیدی در کیفیت آموزش و خدمات، داشت. 

هوشمند بیان داشت: رشته جراحی فک و صورت پل ارتباطی بین دندانپزشکی و پزشکی است و جایگاه خاص و ویژه ای برای موفقیت های رشته دندانپزشکی کشور داشته است، حدود پنج رشته فلوشیپ در جراحی فک و صورت داریم که امیدواریم این تعداد توسعه یابد، همچنین اکنون حدود ۲۴۰ رزیدنت در حال تحصیل هستند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا