افت مالی اپل رقم خورد

 این غول فناوری روز دوشنبه در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذاران داشت، اعلام کرد: «اگرچه کار در سراسر چین از سر گرفته شده است، اما بازگشت به اوضاع عادی از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم سرعت پایین‌تری دارد.»

این فروشگاه آمریکایی با اشاره به این که عرضه آیفون در سراسر جهان به طور موقت محدود خواهد شد، گفت که در اثر شیوع کرونا و کاهش تقاضا، فروشگاه‌های این شرکت و شرکایش در چین تعطیل شده‌اند. آن دست از فروشگاه‌هایی که باز هستند نیز برای ساعات کوتاه‌تری خدمات ارائه می‌دهند و مشتری کمی دارند.

اپل در تاریخ ۲۸ ژانویه اعلام کرد که برای سه ماهه دوم مالی سال ۲۰۲۰ خود درآمدی بین ۶۳ تا ۶۷ میلیارد دلار را پیش‌بینی می‌کند.

این شرکت در بیانیه روز دوشنبه خود از پیش‌بینی‌های جدید درآمدی خودداری و اعلام کرد که اطلاعات بیشتر در جلسه مالی آتی در ماه آوریل منتشر می‌شود.

کمپانی اپل در بخشی از این جلسه اعلام کرد، «اختلال ایجاد شده در کسب و کار ما موقتی است. اولویت اول ما -حالا و همیشه- تضمین سلامتی و ایمنی کارکنان، شرکای زنجیره تأمین، مشتریان و جوامعی است که در آن فعالیت می‌کنیم.»

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در ۱۳ ماه گذشته این دومین بار است که اپل به خاطر اوضاع چین از پیش‌بینی‌هایی که برای درآمد خود کرده بود، عقب می‌ماند. در ژانویه سال ۲۰۱۹، این غول فناوری به دلیل فروش پایینتر از انتظار آیفون‌ در چین، ناچار شد تا درآمد پیش‌بینی شده برای اولین سه ماهه مالی سال ۲۰۱۹ را کاهش دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا