ایران یکی از کشورهای مهم در توسعه علم و فناوری

منصور غلامی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سالن اجلاس سران اظهار داشت: برگزاری جشنواره خوارزمی سالهاست ارزش‌گذاری محققان ایرانی و خارجی را تشدید می‌کند.

وی ادامه داد: مجموعه علمی جمهوری اسلامی عمدتا در حوزه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، وزارت علوم و برخی حوزه‌های پژوهشی و حوزه وزارت بهداشت؛ در جهت کاربست علوم و تبدیل به فناوری و به کارگیری فناوری‌های نو برای تامین آسایش و صلح در دنیا تلاش می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: نوآوری‌هایی که در کشور اتفاق افتاده، جایگاه بسیار خوبی برای محققان ما در دنیا فراهم کرده است. حضور جمهوری اسلامی در محامع علمی دنیا در راستای مرزهای دانش و ارائه یافته‌های علمی نشان از موفقیت جامعه علمی و توسعه جایگاه علم و فناوری در جمهوری اسلامی است.

غلامی اظهار داشت: حاصل هماهنگی‌های علمی، همکاری‌های مشترک پژوهشی و انجام پروژه‌های متعدد و انتشار مقالات متعدد بین محققان ایرانی و خارجی تربیت نیروی متخصص و جوان است.

وی تصریح کرد: همکاری بین دانشمندان ایرانی و خارجی زمینه ساز صلح، دوستی و تبادلات فکری بین مجامع مختلف دنیا است و لذا ایران در برنامه‌های توسعه علمی،  ارتباطات بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد.

وزیر علوم عنوان کرد: جمعیت جوان کشور ما ظرفیت بسیار بالایی در زمینه کاربست یافته های علمی فراهم کرده است.

غلامی افزود: باتوجه به یافته‌های اخیر علمی نیازمندی‌های بسیاری در داخل رفع و تامین شده و علاوه بر آن جزو یافته‌های دانش بشری نیز تلقی می‌شود و دستاوردی برای صلح بشری است.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با حضور رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت و معاونین وزیر علوم در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا