ابرخودروی وحشی رونمایی شد

حال در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو 2020 این محصول رونمایی شده و بزودی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

تازه ترین دست پرورده کمپانی پاگانی به احترام پیست معروف کشور ایتالیا، ایمولا (Imola) نامگذاری شده است. این ابرخودروی هیجان انگیز در حقیقت نسخه ارتقا یافته از مدل پرطرفدار هوایرا محسوب می شود.

پاگانی ایمولا از همان موتور 6 لیتری V12 توئین توربوی ساخت مرسدس AMG که در هوایرا به کار گرفته شده، سود می برد. اما با بازنگری ها و بهبودهایی که در این موتور ایجاد شده، خروجی آن اکنون به 827 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور رسیده است. این ارقام در مقایسه با هم خانواده ای مثل هوایرا رودستر BC به ترتیب 36 و 50 واحد بیشتر هستند.

گیربکس هفت سرعته و نیمه خودکار Xtrac وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ های عقب را بر عهده دارد. به گفته پاگانی با اضافه شدن سیستم جدیدی به نام Smart Gas، دنده ها در زمان سریع تری تعویض می شوند.

ایمولا اولین محصول پاگانی است که با استفاده از سیستم رنگ آمیزی  Acquarello Light تولید می شود. آنطور که سازنده می گوید این سیستم ضمن حفظ فاکتورهایی مثل غلظت، عمق و درخشندگی، وزن رنگ را تا 5 کیلوگرم کاهش می دهد.

همانطور که مشاهده می کنید در ابرخودروی پاگانی ایمولا تمرکز ویژه ای بر کاهش وزن شده؛ به غیر از رنگ، مهندسین در بیش از 770 قطعه بازنگری نموده و با استفاده از آلیاژهای آلومینیوم، تیتانیوم و کروم-مولیبدن آنها را بازتولید کرده اند. نتیجه تلاش های مهندسین پاگانی اینکه ایمولا با 1246 کیلوگرم وزن یکی از سبک ترین ابرخودروهای موجود به شمار می رود.

شاسی پاگانی ایمولا از نوع مونوکوک تقویت شده بوده و همانند رودستر BC جنسی از کربو-تیتانیوم و کربو-تریاکس دارد. این ابرخودرو به سیستم تعلیقی با هندسه منحصر بفرد مجهز شده؛ همچنین کمک فنرهای فعال آن از طریق یک سیستم کنترل کننده الکترونیکی مرکزی با هم در ارتباط هستند. علاوه بر کمک فنرها، این سیستم بر مجموعه ایرودینامیک، موتور، گیربکس و دیفرانسیل نیز نظارت دارد.

خودروساز ایتالیایی درباره فاکتورهایی مثل شتاب و حداکثر سرعت فعلا حرفی به میان نیاورده، اما با توجه به بهینه سازی های رخ داده در بخش موتور و شاسی، به احتمال فراوان عملکرد آن در پیست فوق العاده سریع و خشن خواهد بود.

بر اساس برنامه ریزی ها، تنها 5 دستگاه از پاگانی ایمولا با قیمت پایه 5.4 میلیون دلار تولید خواهد شد. این ابرخودرو سوم مارس (13 اسفند) در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشته می شود.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا