مچ‌بند ضد شنود و جاسوسی ساخته شد

اسپیکرهای هوشمند و سایر دستگاه‌های مجهز به میکروفن قرار نیست همیشه گوش دهند و اگر نمی‌خواهید هیچ شانسی به آنها  بدهید، یک راه حل وجود دارد.

محققان دانشگاه "شیکاگو یک مچ‌بند آزمایشی ساخته‌اند که از پخش امواج اولتراسونیک یا فراصوت از ۲۴ اسپیکر تعبیه شده روی خود استفاده می‌کند تا میکروفن‌های اطراف را فارغ از اینکه در چه جهتی قرار دارند، مختل کند. بنابراین در هنگام استفاده از این مچ‌بند، استفاده از میکروفن و اسپیکرهای هوشمند بی‌فایده است.

طراحی این مچ‌بند به روز نیست و ظاهر عجیب و زشتی دارد، اما نه تنها باعث می‌شود همه گیرنده‌های در جهت مناسب از کار بیفتند، بلکه حرکت مچ کاربر موجب می‌شود نقاط کور را نیز پوشش دهد. در نتیجه این مچ‌بند از مختل کننده‌های ثابت(stationary jammers) موثرتر است و می‌تواند حتی میکروفن‌های پنهان را نیز از کار بیاندازد.

البته قرار نیست این نمونه اولیه به همین شکل وارد بازار شود، چرا که علاوه بر ظاهر ناخوشایند، اجزای داخلی آن مشخص است و یک باتری بزرگ دارد. محققان به نیویورک تایمز گفتند که سرمایه گذاران در مورد تجاری سازی این فناوری درخواست داده‌اند و تخمین زده می‌شود که کاربران بتوانند این مچ‌بند ضد میکروفن را با قیمت تقریبی ۲۰ دلار خریداری کنند.

این مچ‌بند می‌تواند برای هر کسی که از شنود دستیاران هوشمند صوتی یا جاسوسان می‌ترسد، مناسب باشد.

این که آیا این مچ‌بند را به طور گسترده در دسترس خواهیم دید یا نه، موضوع دیگری است. چرا که نگرانی‌های اخلاقی در مورد استفاده وسیع از آن وجود دارد. زیرا اگر این مچ‌بند در ملاء عام پوشیده شود، می‌تواند در تماس‌های تلفنی و سایر دستگاه‌های وابسته به میکروفن اختلال ایجاد کند.

این مچ‌بند می‌تواند به عنوان مثال، جلسات تجاری را مخفی و مصون از شنود نگه دارد و همچنین می‌تواند به سیاستمداران کمک کند تا از پاسخگویی به خبرنگاران طفره بروند چرا میکروفن آنها را از کار می‌اندازد.

در کل، هرچه این مچ‌بند می‌تواند مفید باشد، اگر از آن به درستی استفاده نشود، می‌تواند مشکلات قانونی را به وجود آورد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا