ساخت تجهیزات پرورش ماهی در قفس

ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از دانش‌بنیان‌ها طراحی، ساخت و نصب قفس‌های پرورش ماهی در دریا را بومی‌سازی کرد تا با این اقدام نیاز به واردات آن رفع شود.

با این اقدام تولید و بومی‌سازی این تجهیزات فناورانه سرعت گرفت. با حمایت ستاد نمونه اولیه صنعتی این قفس‌ها در داخل ساخته شد و این پروژه با بهره از توانمندی متخصصان شرکت دانش بنیان در حال انجام است تا با این اقدام شاهد توسعه این کسب و کارها در کشور باشیم. در حال حاضر این پروژه در مرحله تجاری سازی قرار دارد تا نیاز به این فناوری و واردات آن رفع شود.

پیش از این فناوری تجهیزات پرورش ماهی در قفس در داخل وجود نداشت و این قفس‌ها از کشورهایی مانند نروژ و ترکیه وارد می‌شد اما اکنون با ورود شرکت‌های دانش بنیان به بومی‌سازی این فناوری می‌توان انتظار داشت واردات این حوزه قطع شود.

برای سرعت گرفتن انجام پروژه نادر قلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری نیز از فرایند تولید قالب براکت قفس‌های پرورش ماهی بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تاکید بر اهمیت موضوع بومی‌سازی فناوری قفس‌های پرورش ماهی تاکید کرد و گفت: امیدواریم پس از ساخت و تست پایلوت ۱۲۵ تنی در دریا بتوانیم برنامه توسعه کسب و کار آن را در دستور کار قرار دهیم و سهم مهمی از بازار داخل و حتی منطقه را تامین کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا