بیش از نیمی از مردم پروتئین مصرف نمی کنند

در این مطالعه که در مجله Geriatrics به چاپ رسیده است، رژیم غذایی 25 فرد مسن بین سنین 65 و 89 سال در منطقه یورکشایر جنوبی بررسی شد. محققان دو بانک اطلاعاتی موجود که اطلاعات جامع و ارزشمندی درباره رژیم غذایی سالمندان این منطقه داشت را بررسی کردند.

آنها دریافتند کمتر از نیمی از این افراد توصیه های نهادهای پزشکی انگلیس مبنی بر دریافت 75 صدم گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز (حدود 53 گرم برای مردان و 46 گرم برای زنان) را رعایت می کردند. 

اما بسیاری از متخصصان معتقدند سالمندان به بیش از میزان توصیه شده در انگلیس به پروتئین نیاز دارند و سازمان های بین المللی پیشنهاد می کنند به ازای هر کیلو وزن بدن در روز 1.2 گرم پروتئئین مصرف شود. کمتر از 15 درصد از گروه مورد مطالعه این توصیه را رعایت می کردند.

همچنین نشان داده شده که افراد مسن باید در هر یک از سه وعده غذایی روزانه خود 25 تا 30 گرم پروتئین مصرف کنند تا موجب ترکیب پروتئین در عضلات آنها شود. تنها رژیم غذایی یکی از شرکت کنندگان با این میزان همخوانی داشت و دیگران وعده های غذایی حاوی پروتئین کمتری بویژه در صبحانه مصرف می کردند.

 دکتر «برنارد کارف» استاد سرطان شناسی  می گوید: ما می دانیم مصرف پروتئین بویژه زمانی که با ورزش همراه شود به کاهش از دست رفتن توده عضلانی و تقویت آن در افراد مسن کمک می کند.

به گزارش سیناپرس،مصرف ناکافی پروتئین باعث از دست رفتن عضله می شود که بر عملکرد جسمی و افزایش خطر شکستگی و مرگ ناشی از سقوط از ارتفاع تاثیر می گذارد.

در این تحقیق مشخص شد که مصرف گوشت، ماهی و لبنیات تا 86 درصد از پروتئین دریافتی شرکت کنندگان را تامین می کند. محققان ثابت کردند شرکت کنندگان می توانند از افزایش میزان پروتئین دریافتی خود بویژه در وعده صبحانه منافع سلامتی زیادی کسب کنند.

دکتر« الیزابت ویلیامز» استاد تغذیه انسانی می گوید: شکستگی استخوان و دیگر مشکلات اسکلتی- استخوانی سالانه 7 میلیارد پوند برای انگلستان هزینه در بر دارد. بنابر این حفظ توده استخوانی به میزان لازم، برای یک زندگی سالم و فعال بسیار اهمیت دارد.

موسسه سلامت طول عمر دانشگاه شفیلد قصد دارد تا به همه کمک کند سالمتر زندگی کنند، به مدت طولانی تری زندگی مستقلی داشته باشند و محققان اکنون با دنبال کردن این تحقیق در حال بررسی چگونگی تاثیر پروتئین بر  کاهش تحلیل عضلات طی درمان سرطان هستند.

دکتر کارف افزود: ما پیش از این می دانستیم که مصرف پروتئین، مقاومت به عفونت ها و درمان بیماری های همراه با افزایش سن مانند سرطان را بالا می برد.

درمان هایی مثل شیمی درمانی می تواند میزان تخریب عضلات را تشدید کند بنابر این ما امیدواریم این تحقیق را ادامه بدهیم و مشخص کنیم مصرف پروتئین چه کمکی می تواند به بهبود شرایط کسانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند بکند.

مترجم: محسن حدادی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا