مرکز جامع سلول بنیادی در یزد و خوزستان راه اندازی می شود

دکتر امیرعلی حمیدیه در گفتگو با مهر اظهار کرد: ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول بنیادی معاونت علمی در راستای تبدیل دانشگاههای کشور به دانشگاههای نسل سوم و چهارم به فکر ایجاد زیست بوم های فناورانه در داخل دانشگاههاست تا دانشگاهها به سمت تولید محصول بروند.

وی با اشاره به برنامه ریزی های ستاد گفت: راه اندازی مراکز جامع سلول بنیادی و پزشکی بازساختی با دیدگاه ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری در استان های مختلف از برنامه های ما در ستاد توسعه فناوری سلول بنیادی به شمار می رود.

وی افزود: مراکز جامع سلول بنیادی و پزشکی بازساختی نه دانشکده و نه مرکز تحقیقات هستند بلکه هسته های فناور، شرکتهای دانش بنیان و استارت آپهایی هستند که می توانند در راستای تولید محصول بر پایه دانش از تمام امکانات دانشگاهها، بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی استفاده کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوریهای سلول بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:این هسته های فناور می توانند محصولات اولیه و پروتوتایپ اولیه را تولید کنند.

وی ادامه داد: در کنار این هسته های فناور، شرکتهای نوپا و استارت آپها، سرمایه گذاران، شتابدهنده ها و گروههای خطر پذیر در مراکز جامع سلول بنیادی مستقر می شوند تا از این شرکتها حمایت کنند.

حمیدیه تامید کرد: تاکنون ۳ مرکز جامع سلول بنیادی در تبریز، شیراز، کرمان، تهران راه اندازی شده و پژوهشگاه رویان هم مرکز جامع سلول بنیادی را امسال افتتاح کرد.

وی افزود: در سال آینده یزد و خوزستان هم از جمله استان هایی هستند که قرار است در آنها مراکز جامع سلول بنیادی و پزشکی بازساختی راه اندازی شود.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوریهای سلول بنیادی، مرکز جامع سلول بنیادی و پزشکی بازساختی در یزد، سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا