آغاز تدوین نقشه‌ راه گذر به 5G

نسترن محسنی، معاون امور رادیویی رگولاتوری اعلام کرد تدوین نقشه‌ راه گذر به 5G در رگولاتوری آغاز شده است و با دریافت نظر از بخش و کمیته‌ راهبری که با حضور مدیران ارشد رگولاتوری و مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه از تابستان سال جاری تشکیل می‌شود در حال نهایی شدن است.

وی گفت: تنظیم سیاست‌های کلان رگولاتوری در گذر به 5G از اولین خروجی‌های این کمیته بوده که به عنوان یک سند بالادستی برای تدوین برنامه‌ اقدام بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات از آن استفاده خواهد شد.

به گفته‌ محسنی سیاست‌های کلان تدوین شده در این حوزه و نسخه‌ اولیه‌  این نقشه‌ راه و زمان‌بندی اقدامات رگولاتوری و اپراتورهای ارتباطی تا پنج سال آینده در سمیناری با حضور اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مدیران ارشد وزارت ارتباطات و اپراتورهای ارتباطی و تعدادی از صاحبان صنایع بهره ‌بردار از این خدمات تشریح شده است.

معاون امور رادیویی رگولاتوری با اشاره به دریافت نظرات اپراتورهای تلفن همراه و FWA گفت: موضوعات تخصصی مربوط به مدیریت منابع محدود فرکانسی، ارزیابی اپراتورها از تقاضای قابل انتظار برای خدمات 5G در پنج سال آینده، روش‌های کاهش هزینه‌ اپراتورها در راه‌اندازی این خدمات و الزامات اپراتورها قبل از گذر کامل به این مرحله مانند تحول دیجیتالی در فرآیندهای داخلی و خدمات قابل ارایه به کاربران از موضوعاتی بود که در نظرسنجی از اپراتورهای ارتباطی مطرح شده است.

محسنی در ادامه افزود: در مرحله‌ آخر تدوین این نقشه‌ راه، نظرخواهی تخصصی دیگری بر روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است که از تمامی شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات که علاقه‌مند به نقش‌آفرینی در این اکوسیستم هستند، دعوت می‌کنیم نظرات خود را در مورد موضوعات طرح شده در این نظرخواهی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کنند.

به گفته‌ معاون امور رادیویی رگولاتوری این اولین بار در تاریخ فعالیت رگولاتوری است که فعالین اکوسیستم دیجیتالی کشور، قبل از ورود فناوری به کشور، در تدوین نقشه‌ راه گذار به فناوری به مشارکت فراخوانده شده‌اند.

منبع:زومیت

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا