از یکشنبه کشور سفید پوش می شود

«فریبا گودرزی» در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: برای امروز پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و شمال کردستان، ارتفاعات و دامنه های البرز، استان های قزوین، البرز و تهران بارش برف را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین تصریح کرد: فردا جمعه ۲۵ بهمن در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور مناطقی از دامنه های جنوبی رشته کوه های البرز مرکزی همچون استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران و برف را انتظار داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به وضعیت هوای رشت گفت: این شهر فردا جمعه با کاهش دمای هوا مواجه خواهد شد و برای فردا جمعه بارش باران و در ارتفاعات برف پیش بینی می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه، برای شنبه ۲۶ بهمن در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را شاهد خواهیم بود، از ورود یک سامانه جدید بارشی از روز یکشنبه از سمت شمال غرب و غرب کشور خبر داد.

گودرزی ادامه داد: بر همین اساس تحت این سامانه بارشی برای شمال غرب برف و برای غرب کشور، بارش برف و باران و سواحل غربی دریای خزر بارش باران پیش بینی می شود.

وی در ادامه افزود: برای دامنه های جنوبی البرز مرکزی نیز بارش باران پیش بینی می شود، البته در برخی از مناطق این بارش ها به شکل برف و باران خواهد بود و در ارتفاعات رشته های کوه های البرز مرکزی و غربی نیز انتظار بارش برف را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: برای روز دوشنبه علاوه بر مناطق مذکور در دامنه های زاگرس ادامه بارش ها را شاهد خواهیم  بود و دریای خزیر از امروز پنج شنبه تا شنبه مواج خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: امروز خلیج فارس به ویژه بخش های مرکزی و شرقی خلیج فارس و همین طور تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهند بود.

وضعیت هوای پایتخت

گودرزی در ادامه با اشاره به وضعیت هوای تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز پنجشنبه کمی ابری است و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود، اما در بعد از ظهر نیمه ابری و برای اوایل امشب احتمال بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه، حداقل دمای تهران در ایستگاه مهرآباد امروز ۲ درجه زیر صفر بود، ادامه داد: البته پیش بینی می شود، فردا جمعه دمای تهران به دو درجه بالای صفر برسد، ضمن اینکه، حداکثر دمای تهران امروز به هشت درجه بالای صفر می رسد.

سردترین و گرمترین مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه، از شهرکرد با دمای حداقل ۱۲ درجه زیر صفر، زنجان با ۱۰ درجه زیر صفر و ارومیه با ۹ درجه زیر صفر به عنوان سردترین مراکز استان ها برای امروز پنجشنبه نام برد.

گودرزی همچنین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بندرعباس با دمای حداکثر ۲۲ درجه بالای صفر و زاهدان ۱۵ درجه بالای صفر به عنوان گرمترین مراکز استانی گزارش شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا