راه‌اندازی مرکز رباتیک جهاد دانشگاهی کردستان

مجید آوج در گفت‌و‌گو با ایسنا، هدف از راه اندازی این مرکز را ایجاد خلاقیت در نوجوانان و جوانان و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های پنهان عنوان کرد و افزود: افزایش قدرت اندیشه و تفکر، افزایش مهارت حل مساله، تقویت مهارت‌های حرکتی و ارتباط حواس پنج‌گانه، تلفیق کار عملی و تئوری از دیگر اهداف این برنامه ها است.

وی افزود: گسترش ارتباط اجتماعی، تقویت روحیه همکاری و تعاون در کار گروهی، تلاش در جهت ثبت اختراع، جایگزین مناسب و جذاب برای بازی‌های رایانه‌ای و زمینه‌سازی ایجاد اشتغال و مهارت‌های کسب و کار از فواید شرکت در دوره‌های رباتیک است.

آوج با اشاره به اینکه آموزش ریاتیک برای سنین سه سال به بالا ارائه می شود، برگزاری کلاس‌های رباتیک در مهدهای کودک‌، مدارس و دانشگاه‌ها، ارائه محصولات آموزشی، تجهیز کارگاه‌ها و تیم‌های رباتیک، شرکت در مسابقات، جشنواره و المپیاد رباتیک کشوری، ثبت اختراع، استفاده از ساختار LMS برای افزایش سطح آموزش به صورت مجازی را از برنامه های این مرکز عنوان کرد.

وی گفت: رباتیک شاخه‌ای از فناوری است که به طراحی، ساخت، عملکرد، تولید، کاربرد ربات‌ها، سیستم‌های کامپیوتری برای کنترل ربات‌ها و پردازش اطلاعات می‌پردازد.

مدیر سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی کردستان تأکید کرد: این فناوری‌ها با ماشین‌های مکانیزه شده که می‌توانند در فرآیندهای تولید و یا محیط‌های خطرناک جایگزین انسان شوند و یا تداعی کننده رفتار انسان باشند، سر و کار دارد و در ساخت بسیاری از ربات‌های امروزی از طبیعت الهام گرفته اند.

آوج در پایان یادآور شد: سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی استان کردستان در راستای تقویت خلاقیت و نوآوری جوانان و توسعه فرهنگ کارآفرینی دانش آموختگان اقدام به برگزاری دوره های تخصصی مهارت‌های کسب و کار با رویکرد بازارمحور و اشتغال محور کرده است.

گفتنی است؛ علاقمندان و متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به نشانی سنندج، سه راه جهاد، سایت اداری، جهاد دانشگاهی استان کردستان، سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا