شبکه های اجتماعی سلیقه غذا خوردن را تغیییر می‌دهند

نتایج یک بررسی جدید حاکی از‌ آن است رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شوند افراد مانند دوستان خود غذا بخورند.

این پژوهش که شمار زیادی از نوجوانان و جوانان را تحت بررسی قرار داده بود دریافت، تأثیر تصاویر غذاهایی که در فضای رسانه‌های اجتماعی مانند  اینستاگرام منتشر می‌شود به میزان قابل توجهی زیاد است و می‌تواند بر انتخاب افراد مؤثر باشد.

براساس داده‌های به دست آمده، اگر نوجوانان و جوانان تصور کنند دوستانشان از میوه و سبزیجات بیشتری استفاده می‌کنند، آنها نیز به سوی مصرف غذاهای سالم گرایش پیدا می‌کنند.

کارشناسان علمی باور دارند، پست‌های خاص در رسانه‌های اجتماعی بر باور عمومی درباره رژیم غذایی بر انتخاب افراد تأثیر می‌گذارد و می‌تواند راه سلامتی یا بیماری را به آنها نشان دهد.

محققان دانشگاه استون، بیرمنگام گفتند که این یافته‌ها می‌تواند برای مقابله با عادات غذایی بد در کودکانی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند مفید باشد.

لیلی هاوکینز، سرپرست ارشد این مطالعه گفت: شواهد به دست آمده به خوبی نشان می‌دهد ما بیشتر از آنچه متوجه می‌شویم در هنگام انتخاب غذاهای خاص، تحت تأثیر همسالان اجتماعی خود هستیم.

به طور کلی رفتار افراد در رسانه‌های اجتماعی بر سبک زندگی بسیاری از افراد تأثیر می‌گذارد و غذا خوردن هم از این قاعده مستثنی نیست.

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا