ایران درمسیر پرشتاب تولید علم سل تراپی است

 دکتر امیرعلی حمیدیه دبیر ستادتوسعه علوم و فناوریهای سلول‌های بنیادی کشور در همایش چهارمین سمپوزیوم ایمیون سل تراپی گفت: ایران ازکشورهای برتر جهان در زمینه درمان بیماری‌ها با روش سلول درمانی بوده و اکنون زمان آن فرا رسیده که  در مسیر تولید فناوری شاخه ای از این علم به نام ایمیون سل تراپی گام های مستحکم و عملی برداشته شود.

عضو هیات رییسه پیوند سلولهای بنیادی خونساز اسیا و اقیانوسیه با اشاره به عارضه های درمانی رایج روش های درمان بیماران سرطانی نظیر شیمی درمانی ، پیوندسلولهای بنیادی، اظهارداشت؛ اکنون کشورهای پیشرفته دنیا به سمت علم ایمیون سل تراپی پیش می‌روند و دراین زمینه سرمایه گذاری گسترده تری انجام می دهند.

حمیدیه با بیان اینکه امروزه کشورهای پیشرفته غربی با بکارگیری از شیوه های درمان ایمیون سل تراپی درآمدهای هنگفتی کسب می کنند ، خاطرنشان کرد: برای درمان یک بیمار سرطانی بیش از ۴۵۰ هزاردلار هزینه درمانی درمراکز درمانی آن کشورها مورد نیاز است. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: این هزینه درمانی برای خانواده های بیماران یا بخش بهداشت و درمان کشورهای درحال توسعه غیر ممکن است.

وی به وجود طیف  محققان و دانشمندان و نخبگان پزشکی در ایران اشاره کرد و افزود: محققان و دانشمندان جوان ایرانی در زمره برترین محققان در دنیا هستند و در زمینه دانش و تولید علم سل تراپی دستاوردهای درخشانی را به دست آورده اند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: با عزم ملی و دانش دانشمندان جوان ایرانی و نیز دستاوردهای علمی  می‌توان شاهد درمان  بیماران سرطان با کمترین یا بدون عارضه درمانی در داخل کشور باشیم و  از خروج ارز درمانی به کشورهای دیگر جلوگیری کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا