جشنواره کارآفرینی و توسه کسب و کار

جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف در راستای ایجاد عرصه‌ای برای ارائه دستاوردهای علمی، فنی و پژوهشی دانشجویان، دانش‌آموختگان، اساتید دانشگاه ها، کارآفرینان و صاحبان ایده های کسب و کار به منظور تجاری‌سازی ایده‌های برتر در حوزه‌ های مختلف 27 بهمن ماه برگزار می‌شود.

این جشنواره برای کارآفرینان جوان، صاحبان ایده و استارت آپ ها که به دنبال یافتن بستری امن و مناسب، برای رشد و توسعه‌ کسب‌وکارهای نوپایشان هستند، فرصتی فراهم کرده است.

این جشنواره همچنین تلاش دارد با همکاری دانشگاه‌ های سراسر کشور به عنوان معادن نیروی انسانی، موجبات تولید ارزش و ثروت ملی را نیز فراهم کند.

در این رویداد علاوه بر ایجاد فرصتی برای معرفی و مانور کارآفرینان در حوزه های مختلف، امکان برقراری ارتباط هدفمند میان «صاحبان طرح‌ها و استارت آپ ها» با «سرمایه‌گذاران» و «صنعتگران» فراهم می شود.

همچنین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار  شریف با فراهم کردن ابزارها و شرایط مناسب جهت بهره‌گیری از دانش و تخصص مفید در راه‌اندازی و توسعه کسب‌ و کار باعث شده تا صاحبان طرح‌ها، صنایع و سرمایه‌گذاران با ریسک‌های کمتری در مسیر رشد مواجه شوند.

این جشنواره در دو حوزه شامل سرفصل ایده‌ و طرح برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در هر سرفصل بطور جداگانه مورد داوری و ارزیابی قرار گرفته و برگزیدگان هر حوزه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

طی مراحل این جشنواره، شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با مفاهیم و اصول کسب وکار و تمرین عملی آن‌ها بر مبنای ایده‌ی محوری و فناورانه خود، در یک محیط رقابتی نسبت به آماده‌سازی طرح خود جهت ارائه به نهادها و اشخاص سرمایه‌گذار اقدام می‌کنند. خروجی نهایی این جشنواره، ایده‌ها و طرح‌های برتری است که ضمن برخورداری از خدمات حمایتی مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف و سایر نهادهای حامی، امکان سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری شریف و سایر سرمایه‌گذاران به منظور تجاری شدن طرح و تولید محصول مربوطه را خواهند داشت.

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه شریف، برخی از اهدافی که این جشنواره در پی تحقق بخشیدن به آن‌هاست، به شرح زیر است:

– ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان در میان جوانان و دانشجویان

-تشویق و تبلیغ نگاه خلاقانه و روحیه کارآفرینی

-ایجاد فرصت برای صاحبان ایده تا نسبت به بازار و جنبه های مالی ایده خود آشنایی بیشتری پیدا کنند

-افزایش توان کارآفرینان برای نوشتن طرح تجاری و برنامه‌ریزی اجرایی

-فراهم آوردن فضا برای کارآفرینان جهت بازاریابی و معرفی طرح به سرمایه‌گذاران

-استفاده صاحبان ایده از بازخورد کارآفرینان و مدیران برتر

-آشنایی صاحبان صنعت با ایده‌های جدید و خلاقانه

-شناسایی کارآفرینان جوان و ناشناخته

-کسب اعتبار و شهرت برای کارآفرینان برتر

-پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان

-توانمندسازی و پشتیبانی طرح‌های کسب‌وکار

-کمک به ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکار دانش‌بنیان

-شبکه‌سازی و توسعه ارتباطات میان سرمایه‌گذاران و صاحبان طرح‌های کسب‌وکار نوپا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا