هجوم میلیون ها پروانه به پایتخت مکزیک

سینا پرس : صندوق حیات وحش جهانی در اعلامیه ای رسمی اعلام کرد که مهاجرت فصلی پروانه های بومی منطقه آمریکای مرکزی در کشور مکزیک امسال با رشدی شصت و نه درصدی رو به رو بوده و بخش های زیادی از این مناطق را در بر گرفته است . برخی از روزنامه های محلی از این مهاجرت بزرگ با عنوان لشکر کشی پروانه ها یاد کرده اند .

البته باید خاطر نشان کرد که این پروانه ها در زمان های گذشته در مقیاسی بسیار بزرگتر وجود داشته و مهاجرت آن  ها با ابعادی به مراتب وسیع تر از سال های اخیر انجام می شده است ولی بنا به دلایل مختلفی ، تعداد این حشرات مهاجر در دهه های اخیر کم شده بود که به همین دلیل مهاجرت امسال آن ها دارای بازتابی ویژه بوده است .

این مهاجرت پروانه ها به صورت گروهی از مناطق شمالی قاره آمریکا از جمله بخش هایی از کانادا و ایالت های شمالی کشور آمریکا در فصل پائیز شروع شده و این حشرات زیبا به منظور زندگی در مناطقی گرمتر در طول فصل زمستان به سمت آمریکای مرکزی و کشور مکزیک حرکت می کنند . بر اساس آمارهای منتشر شده ، این پروانه ها در سال جاری مساحتی بالغ بر 13/1 هکتار را پوشانده اند که در مقایسه با سال گذشته که تنها در مساحتی برابر با 6/0 هکتار دیده می شدند ، رشدی چشمگیر را شاهد بوده اند . در حال حاضر این پروانه ها در ایالت های مکزیکو Mexico و Michoacan گسترده شده و به طور وسیعی در همه جا به چشم می خورند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا