برگزیدگان مسابقه عکاسی تالاب‌ها معرفی شدند

علی ارواحی مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران ضمن تاکید بر اهمیت موضوع تالاب ها و نیاز روز افزون به تبادل نظر و گسترش فرهنگ سازی عمومی برای حفاظت از تالاب‌ها، از اعلام نتایج مسابقه عکاسی تالاب ها با موضوع زندگی در تالاب‌ها شکوفا می‌شود که همزمان با مراسم روز جهانی تالاب ها توسط طرح حفاظت از تالاب‌های ایران برگزار شد، خبر داد.
وی ضمن برشمردن روز جهانی تالاب‌ها به عنوان بزرگترین رویداد حوزه تالاب‌ها در سطح جهان، گفت: از میان بیش از یک هزار عکس دریافتی، ۶ عکس از دیدگاه هیات داوران که تنوع زیستی، معیشت‌های وابسته به تالاب، مناظر تالابی را با کیفیتی بالا به تصویر کشیده‌اند، به مرحله نهایی راه یافته و از نفرات برتر در مراسم ویژه روز جهانی تالاب‌ها در شهر سنندج (استان کردستان) با اهدای لوح یادبود و جوایز نقدی تقدیر شد.
۲۰ عکس برگزیده نیز در نمایشگاهی در حاشیه مراسم روز جهانی تالاب‌ها برای نمایش عموم ارائه شد. اسامی شرکت کنندگان برگزیده به شرح زیر اعلام می‌شود:

اسامی نفرات اول تا سوم عکاسی با دوربین حرفه‌ای:
مهرداد گرامی کسب رتبه اول در مسابقات عکاسی در بخش عکاسی حرفه‌ای
میثم خالدیان کسب رتبه دوم در مسابقات عکاسی در بخش عکاسی حرفه‌ای
مهدی محبی پور کسب رتبه سوم در مسابقات عکاسی در بخش عکاسی حرفه‌ای

اسامی نفرات اول تا سوم عکاسی با تلفن همراه:
محمد مهرو کسب رتبه اول در مسابقات عکاسی در بخش عکاسی با تلفن همراه
مسعود مزرعه کسب رتبه دوم در مسابقات عکاسی در بخش عکاسی با تلفن همراه
مهسا جهانی کسب رتبه سوم در مسابقات عکاسی در بخش عکاسی با تلفن همراه

اسامی راه یافتگان به بخش نمایشگاه:

امیرحسین خورگویی، احسان اردکانیان، فرشید دیلمقانی، حسین خادمی و مجید یوسفی، صاحبه اسبوچین، الهام ارسبارانی و الهام خانپور.
به صاحبان آثار حاضر در نمایشگاه نیز به رسم یادبود لوح تقدیر و مقام افتخاری عکاس تالاب های ایران اهدا می‌شود.

۱۳ بهمن سال ۱۹۷۱ میلادی برابر با ۱۳۴۹ خورشیدی اولین معاهده بین‌المللی زیست محیطی در شهر رامسر ایران شکل گرفت که به «کنوانسیون رامسر» مشهور شد، در آن سال حدود ۱۸ کشور عضو این کنوانسیون شدند اما امروز ۱۷۰ کشور عضو هستند و تالاب‌های زیادی را پوشش می‌دهند. هر ساله کشورهای مختلف این روز را به عنوان روز جهانی تالاب ها جشن می‌گیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا