ناسا به دنبال ساخت ماهواره در فضا

 ناسا اعلام کرد با شرکت Maxar Technologies همکاری می‌کند تا سیستمی رباتیک برای سرهم‌بندی قطعات فضاپیما و ماهواره‌ها در مدار زمین بسازد.

شریک قابل اعتماد ناسا و مبتکر در زمینه زیرساخت‌های فضایی امروز اعلام کرد که توسط ناسا برای انجام مونتاژ درون فضا با استفاده از بازوی سبک رباتیک انتخاب شده است. 

بازوی رباتیک «SPIDER» توسط تیم Maxar در پاسادنا، کالیفرنیا ساخته خواهد شد که قبلاً شش سلاح رباتیک را برای مریخ‌نورد ناسا تحویل داده است، از جمله بازوی رباتیکی که در حال حاضر در InSight Lander قرار دارد و یک بازو برای مارس ۲۰۲۰ مریخ نورد توسط این شرکت ساخته شده است.

مأموریت فرایند ساخت و سرهم بندی قطعات و بخش‌ها در فضاپیمای Restore-L ناسا انجام می‌شود و هدف آن نیز افزایش چرخه عمر ماهواره‌ها است. 

SPIDER اجزای فضاپیما را قادر می‌سازد تا هنگام حرکت به صورت روباتیک مونتاژ و پیکربندی شوند؛ این رخداد عظیم در سال ۲۰۲۳ به فضا خواهد رفت.

فناوری‌های توسعه یافته تحت «SPIDER» در نهایت می‌توانند معماری‌ها و زیرساخت‌های فضایی کاملاً جدیدی را برای طیف گسترده‌ای از ماموریت‌های دولتی و تجاری از جمله ماهواره‌های تجاری، اکتشافات فضایی انسان به ماه و مریخ تحت برنامه آرتمیس و مونتاژ تلسکوپ‌های درون فضا امکان پذیر سازند.

به طور کلی هدف از این پروژه  استفاده از فناوری‌های نوین برای ساخت قطعات و سرهم‌بندی بخش‌های مختلف فضاپیما و ماهواره مانند آنتن مخابراتی در ارتفاع چند هزار کیلومتری زمین است.

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا