یک نیاز مهم صنعت غذا تأمین شد

یک امولیسفایر حاوی بخش‌های محلول در آب و روغن است. وقتی یک امولسیفایر به آب و روغن اضافه می‌شود امولسیفایر روی سطح تماس بین این‌ها قرار خواهد گرفت، به طوری که بخش هیدروفیل آن به سمت آب و بخش لیپوفیل به سمت روغن متمایل می‌شود.

اگر مخلوط آب و روغن با هم‌زدن امولسیون تولید می‌کنند با توقف هم‌زدن جدا خواهند شد. هدف استفاده از این ماده جلوگیری از تفکیک شدن و در نتیجه تثبیت است. امولسیون‌ها به 2 دسته تقسیم می‌شوند: امولسیون روغن در آب مثل بستنی یا شیر و امولسیون قطرات آب در روغن مثل کره و مارگارین.

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته با به کار گیری دانش بومی موفق به تولید تعدادی از امولسیفایرهای مورد نیاز کشور شده است.

غلامحسین رئوفی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان درباره فعالیت این شرکت گفت: این شرکت با هدف بومی سازی فناوری و تولید تعدادی از امولسیفایرهای مورد نیاز صنعت غذا، موفق به دستیابی دانش فنی و فناوری تجهیزات تولید این محصولات شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این شرکت موفق به تولید استرهای منو گلیسرید، استئارویل‌های لاکتیلات، استرهای پلی گلیسرول و استرهای سوربیتان شده است.

این فعال فناور بیان کرد: محصولات تولید شده منطبق با استانداردهای روز اروپا است و توانسته سهم بسزائی از بازار مصرف امولسیفایرها را در داخل کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارس بهبود آسیا اضافه کرد: محصولات تولیدی این شرکت عمدتاً در محصولات Bakery  و در فرمولاسیون انواع بهبود دهنده‌های نان، کیک و شیرینی، ژل کیک، فرآورده‌های گوشتی،‌ فرآورده‌های لبنی و… مورد استفاده می‌شود.

رئوفی گفت: فعالیت این شرکت 30 تا 50 درصد ارزش افزوده ایجاد می‌کند؛ به طور مثال، با به‌کار گیری ماده 1.5 دلاری و انجام فرآیندهایی بر روی این ماده آن را تبدیل به یک محصول 3.5 دلار تبدیل می‌کنیم.

این فعال فناور با اشاره به فرهنگ استفاده از کالای خارجی و عدم اعتماد به محصول داخلی توسط برخی از تولیدکنندگان و نیز مصرف‌کنندگان بیان کرد: متاسفانه برای عده‌ای بسیار مشکل است که به محصول داخلی باور داشته باشند بنابراین برخی از استفاده‌کنندگان این قبیل محصولات به سختی متقاعد می‌شوند که تولیدکننده داخلی توانایی تولید این محصول را داشته باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره تعداد افراد شاغل در این شرکت گفت: هم اکنون به صورت مستقیم 12 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

وی افزود: کشورهای اروپایی، چین و هند از جمله کشورهای اصلی تولیدکننده این محصولات محسوب می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا