قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل جلو

شاید با خود فکر کنید که لیست قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل جلو پر است از هات هاچ‌بک‌ها و خودروهای ارزان‌قیمت با عملکرد بالا؛ ولی در حاضر، با اینکه مهندسان خودروسازی‌ها به‌خوبی از چالش‌هایی که برای هندلینگ این نوع خودروها وجود دارد آگاهند، ولی سدان‌ها و کراس‌اورهای قدرتمندی در بازار می‌توان دید.

لینکلن MKX مدل ۲۰۱۶ : قدرت ۳۳۵ اسب بخار، گشتاور ۵۱۵ نیوتن متر

لینکلن MKX در نمایشگاه دیترویت سال جاری میلادی رونمایی شد، ولی هنوز از تاریخ دقیق عرضه این مدل قدرتمند لینکلن به بازار اطلاع کافی در دست نیست.

در این مدل از یک موتور دو توربوشارژر ۲/۷ لیتری اکوبوست V-6 در کنار یک سیستم دیفرانسیل جلو استفاده شده است.

فورد از این موتور در دو مدل اج کراس اور و F-150 پیکاپ جدید استفاده می کند، ولی لینکلن مسلماً می خواهد با افزودن خروجی موتور در MKX تفاوت خود را نشان دهد.

قدرت این کراس اور لوکس نسبت به F-150 به اندازه ۱۰ اسب بخار و نسبت به فورد اج، ۲۰ اسب بخار بیشتر است.

فورد اج مدل ۲۰۱۵: ۳۱۵ اسب بخار، گشتاور ۴۷۴ نیوتن متر

با اینکه فورد اج ۲۰۱۵ نسبت به مدل هم خانواده لوکس خود، قدرت کمتری دارد، ولی نمی توان چندان به موتور ۲/۷ لیتری دو توربوشارژر V-6 خرده گرفت.

قدرت ۳۱۵ اسب بخار و گشتاور حداکثر ۴۷۴ نیوتن متری در این مدل، به مراتب قدرتمندتر از فورد موستانگ دیفرانسیل عقب با موتور جدید اکوبوست چهار سیلندر است که این همه توجه را به خود جلب کرده است البته با این که هنوز نسخه دیفرانسیل جلوی فورد اج تست نشده، ولی به نظر می رسید که اج اسپرت با گزینه دیفرانسیل تمام چرخ متحرک برای موتور توربوی قدرتمند V-6 خود، شرایط بهتری برای زندگی روزمره داشته باشد.

آکورا RLX مدل ۲۰۱۶: قدرت ۳۱۰ اسب بخار، گشتاور ۳۶۹ نیوتن متر

بزرگ ترین سدان آکورا یکی از تنها مدل های دیفرانسیل جلویی است که در کلاسی که توسط سدان های لوکس دیفرانسیل عقب ب ام و، مرسدس بنز، آئودی و دیگران احاطه شده، رقابت می کند.

موتور ۳/۵ لیتری V-6 در این مدل قدرتی به اندازه ۳۱۰ اسب بخار تولید می کند و گشتاور حداکثری به اندازه ۳۶۹ نیوتن متر دارد که آن را به چرخ های جلو منتقل می کند.

در نتیجه، تبدیل به قدرتمندترین محصول هوندا/آکورا پس از آکورا NSX مدل ۲۰۱۶ شده است. به نظر می رسد که مشتریان خودروهای لوکس چندان از امکاناتی که RLX در اختیار آنها قرار می دهد، راضی نبوده باشند؛ چرا از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون تنها ۷۳۷ دستگاه از این خودرو به خانه مشتریان رفته اند.

کادیلاک SRX مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۸ اسب بخار، گشتاور ۳۵۹ نیوتن متر

کادیلاک SRX علی رغم سن و سالی که از آن می گذرد، فروش خوبی دارد و به صورت استاندارد از موتور نام آشنای جنرال موتورز، یعنی ۳/۶ لیتری انژکتور مستقیم V-6 استفاده می کند.

این موتور قدرتی به میزان ۳۰۸ اسب بخار و گشتاوری به اندازه ۳۵۹ نیوتن متر به همراه دارد البته شاید برای یک کراس اور لوکس مانند SRX، یک دیفرانسیل تمام چرخ متحرک انطباق بیشتری با شرایط داشته باشد و مدل دیفرانسیل جلو بیشتر برای کسانی مناسب است که در آب وهوای معتدل زندگی می کنند.

در همین حال، نام SRX به زودی از دنیای اتومبیل حذف می شود و در سیستم جدید نام گذاری محصولات کادیلاک، نسخه جدید این کراس اور با نام XT5 شناخته خواهد شد.

شورولت ایمپالا مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۵ اسب بخار، گشتاور ۳۵۸ نیوتن متر
کادیلاک XTS مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۵ اسب بخار، گشتاور ۳۵۸ نیوتن متر
بیوک لاکراس مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۵ اسب بخار، گشتاور ۳۵۸ نیوتن متر (جایگاه مشترک)

جنرال موتورز تاریخی طولانی از سدان های بزرگ و دیفرانسیل جلو دارد و تا به امروز نیز از این روند فاصله نگرفته است.

این سه مدل سدان از کادیلاک، شورولت و بیوک، از پلتفرم مشترک اپسیلون II و یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 استفاده می کنند.

  

در این میان، شورولت ایمپالا ارزان ترین مدل در این گروه است، در حالی که بیوک لاکراس از این لحاظ در رده دوم است و کادیلاک XTS نیز جایگاه لوکس را از آنِ خود کرده است.

جالب است بدانید که XTS آخرین سدان بازمانده با دیفرانسیل جلو در خط تولید کادیلاک است.

کادیلاک به عنوان سرآمد برندهای لوکس امریکایی، همچنان در تعقیب همتایان ژرمن خود است و بر این اساس، مدل هایی مانند ATS، CTS و CT6 سدان جدید، همگی از ساختار دیفرانسیل عقب استفاده می کنند تا هندلینگ و تعادل مناسب تری داشته باشند.

ولوو S60 T6 درایو-ای مدل ۲۰۱۵
ولوو XC60 T6 درایو-ای مدل ۲۰۱۵
قدرت ۳۰۲ اسب بخار، گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر (جایگاه مشترک)

ولوو S60 سدان و XC60 کراس اور تنها خودروهای چهار سیلندر موجود در این لیست هستند که این موضوع ناشی از تنظیمات عجیب و غریب در پیشرانه T6 درایو-ای در آنهاست.

موتور ۲ لیتری چهار سیلندر هم از توروبوشارژر و هم از سوپرشارژر استفاده می کند تا در دور موتورهای مختلف واکنش بهتری داشته باشد.

در نتیجه، یک مصرف سوخت فوق العاده برای خودرو ایجاد می شود و حتی مدل S60 در هر ۱۰۰ کیلومتر در جاده ۶/۷۲ لیتر مصرف می کند؛ مصرف سوختی که به میزان قابل توجهی از دیگر خودروهای موجود در این لیست کمتر است.

لینکلن MKS مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۴ اسب بخار، گشتاور ۳۷۸ نیوتن متر
لینکلن MKT مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۳ اسب بخار، گشتاور ۳۷۷ نیوتن متر (جایگاه مشترک)

مدل های قدیمی لینکولن MKS سدان و MKT کراس اور، خودروهایی هستند که به ترتیب بر اساس فورد تورِس و فورد فلکس ساخته شده اند و به نظر می رسد که در حال گذراندن روزهای آخر خود در بازار باشند امّا در حال حاضر، هر دوی آنها به صورت استاندارد دارای یک موتور ۳/۷ لیتری V-6 هستند که در کنار سیستم دیفرانسیل جلو ارائه می شود.

در همین حال، شاید ارتقا به موتور اکوبوست که همراه با آن می توان دیفرانسیل تمام چرخ متحرک را به کار برد و یک موتور ۳/۵ لیتری دو توربوشارژر V-6 با قدرت ۳۶۵ اسب بخار و گشتاور حداکثر ۴۷۴ نیوتن متر است، گزینه بهتری باشد.

شورولت ایکوناکس مدل ۲۰۱۶.
جی ام سی تراین مدل ۲۰۱۶: قدرت ۳۰۱ اسب بخار، گشتاور ۳۶۷ نیوتن متر (جایگاه مشترک)

تجدیدنظر در طراحی مدل ۲۰۱۶، منجر به تغییرات ظاهری گسترده ای در دوقلوهای شورولت ایکوناکس و جی ام سی تراین شده است.

با این حال، پیشرانه این کراس اورها هیچ تغییری نکرده است. در این مدل ها، موتور استاندارد ۲/۴ لیتری با چهار سیلندر قدرتی تنها به اندازه ۱۸۲ اسب بخار تولید می کند.

این در حالی است که با استفاده از آپشن ۳/۶ لیتری V-6 می توان قدرتی به اندازه ۳۰۱ اسب بخار و گشتاوری برابر ۳۶۷ نیوتن متر در اختیار داشت.

با اینکه گزینه دیفرانسیل تمام چرخ متحرک نیز در دسترس قرار دارد، ولی امکان استفاده از دیفرانسیل جلو برای یک ایکوناکس ۳۰۱ اسب بخار یا تراین V-6 وجود دارد.

به گزارش جام جم آنلاین،نکته جالب در مورد این مدل ها این است که قدرت بیشتری نسبت به شورولت کامارو ۲۰۱۶ با موتور توربو و دیفرانسیل عقب دارند.

به لطف این قدرت بیشتر، جنرال موتورز سقف یدک کشی را برای ایکوناکس و تراین با موتور V-6 به اندازه ۱۵۸۷ کیلوگرم اعلام کرده است.

لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۰ اسب بخار، گشتاور ۳۷۵ نیوتن متر

لینکلن MKZ که بر اساس سدان متوسط فورد فیوژن ساخته شده، در یک سطح بالاتر از همان موتور ۳/۷ لیتری V-6 استفاده می کند که در مدل های MKS و MKT نیز به کار برده شده است. موتور V-6 در عین حال که قدرت زیادی دارد، عطش زیادی نیز برای مصرف سوخت نشان می دهد.

یک لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۵ با دیفرانسیل جلو، در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۳/۱ لیتر و در جاده ۸/۷۱ لیتر مصرف می کند.

در همین حال، مشتریانی که به دنبال صرفه جویی بیشتر در مصرف بنزین هستند می توانند از آپشن موتور ۲ لیتری اکوبوست استفاده کنند که همراه با دیفرانسیل جلو، مصرفی برابر ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۷/۱۳ لیتر در جاده ایجاد می کند.

نیسان ماکسیما مدل ۲۰۱۶: قدرت ۳۰۰ اسب بخار، گشتاور ۳۵۴ نیوتن متر

نیسان از سال ۱۹۸۷، از ماکسیما به عنوان «خودروی اسپرت چهار در» یاد می کند. در حالی که مشکل بتوان برای یک سدان دیفرانسیل جلو با سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته، عنوان «اسپرت» را به کار برد، ولی در عین حال، موتور ۳/۵ لیتری V-6 قدرت بسیار زیادی را در این مدل اختیار قرار می دهد.

مدل ۲۰۱۶ از نیسان ماکسیما که در نمایشگاه اتومبیل نیویورک ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته شده، یک نسخه کاملاً جدید از مدل قدیمی نیسان است که اولین بار در سال ۱۹۸۱ میلادی در بازار امریکا قدم گذاشت.

بالاترین سطح از ماکسیمای جدید، تریم SR است که از تیونینگ اسپرت سیستم تعلیق، تایرهای 245/40R19 بر روی چرخ های منحصر به فرد ۱۹ اینچی و پدل شیفتر برای سیستم CVT بهره می برد. تمام قدرت این خودرو به چرخ های جلو منتقل می شود.

در یک تست داخلی کمپانی نیسان، ماکسیما SR مدل ۲۰۱۶ در پیست باتن ویلو سریع تر از ب ام و 328i، آکورا TLX و آئودی A4 2.0T کواترو نشان داده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا