۲۵۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در چین جان باختند

ویروس کرونا با شیب تندی، همچنان بیماران چینی را به کام مرگ می‌کشد، طبق آخرین آمار به دست آمده، شمار تلفات ویروس کرونا در کشور چین به ۲۵۹ نفر افزایش یافت و ۱۲ هزار و ۱۹ نفر نیز به صورت قطعی به این ویروس آلوده هستند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز چهارشنبه، ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۰  اعلام کرد که نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا (CFR) در حدود ۲ درصد تخمین زده می‌شود اما در عین حال این سازمان تصریح کرد که این یک برآورد خیلی زود و موقتی است که ممکن است تغییر کند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

منبع: ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا