نمایشگاه خودرو آلمان در فرانکفورت برگزار نخواهد شد

این روزها مفهوم نمایشگاه در حوزه‌های مختلف مثل گذشته جذاب نیست. در دنیای خودرو، نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی همیشه نقش مهمی در ارتباط نزدیک تولیدکننده‌ و مصرف‌کننده داشته‌اند اما همان‌طور که در چند سال اخیر دیده‌ایم، همه‌چیز درحال تغییر است.

در دهه‌ی ۲۰۱۰ بازدید از نمایشگاه‌های بزرگ خودرو در هر دوره کمتر شده است. خودروسازها در این شرایط با این سؤال روبه‌رو هستند که نمایش پر زرق‌‌وبرق محصولات آینده و مدل‌های مفهومی، برنامه‌های ویژه برای مشتری‌های احتمالی، کنفرانس‌های خبری مفصل و به‌طور کلی سرمایه‌گذاری مالی برای یک دوره‌ی چند روزه‌ی نمایشگاه چه مزیتی دارد. به‌نظر می‌رسد که بسیاری از شرکت‌ها پاسخ این سؤال را پیدا کرده‌اند و همان‌طور که در سال گذشته دیدیم، برندهای بزرگی در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت نکردند.

از رونق افتادن نمایشگاه‌های خودرو تنها برای تولیدکننده‌ها مطرح نیست؛ برگزارکننده‌ها هم با چالش بزرگی برای جذب بازدیدکننده مواجه هستند. مسئولان برگزاری نمایشگاه خودرو آلمان (IAA) تصمیم گرفته‌اند که برای سال ۲۰۲۱، شهر میزبان را تغییر دهند. بنابراین برای اولین‌بار در ۷۰ سال گذشته، نمایشگاه خودرو آلمان سال ۲۰۲۱ در فرانکفورت برگزار نخواهد شد.

براساس گزارش اولیه، انجمن صنعت خودروسازی آلمان (VDA) شهرهای برلین، مونیخ و هامبورگ را برای نمایشگاه سال ۲۰۲۱ درنظر گرفته است، اما تصمیم نهایی در طول چند هفته‌ی آینده گرفته می‌شود. مقام‌های هفت شهر آلمان ایده‌هایشان برای برگزاری نمایشگاه را با VDA ارائه کرده‌اند؛ کلن، اشتوتگارت و هانوفر هم جزو میزبان‌های احتمالی نمایشگاه هستند. مسئولان VDA با اشاره به اینکه ایده‌های جذابی دریافت شده است، رقابت بر سر میزبانی نمایشگاه خودرو آلمان سال ۲۰۲۱ را بسیار نزدیک اعلام کرده‌اند.

نمایشگاه خودرو آلمان اولین‌بار، سال ۱۸۹۷ با هشت دستگاه خودرو در برلین برگزار شد. پس از چند دوره برگزاری نامنظم و پایان جنگ جهانی، از سال ۱۹۵۱ نمایش جدیدترین خودروهای آلمانی در فرانکفورت انجام شد. این نمایشگاه در سال گذشته حدود ۵۵۰ هزار بازدیدکننده داشت که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ و ۸۱۰ هزار بازدیدکننده، کاهش محسوسی است. در سال ۲۰۱۵ بیش از ۹۳۱ هزار نفر از نمایشگاه خودرو آلمان در فرانکفورت بازدید کرده بودند.

با اینکه پس از هفت دهه محل برگزاری یکی از پنج نمایشگاه خودرو بزرگ جهان تغییر می‌کند، اما حداقل از تاریخ حذف نمی‌شود. فرانکفورت درکنار ژنو، دیترویت، پاریس و توکیو، فهرست کوتاه پنج نمایشگاه خودرو بزرگ جهان را تشکیل می‌دهند.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا