افزایش سفارش ساخت قطعات حوزه دفاعی به دانشگاه

اسماعیل خان میرزا در گفتگو با مهر از ۳-۴ برابر شدن سفارش ساخت قطعات حوزه دفاعی خبر داد و اظهار کرد: درخواست‌های مشارکت و همکاری با این دانشگاه، غالباً در بخش طراحی و ساخت قطعات حوزه دفاعی از سوی دستگاه‌های مرتبط افزایش یافته و تقریباً سفارش‌ها ۳ تا ۴ برابر افزایش داشته است.

مدیر دفتر توسعه فناوری، تجاری سازی و کارآفرینی دانشگاه علم و صنعت افزود: این سفارش‌ها که عمدتاً در حوزه تولید قطعات «های تک» و «مدیوم تک» به دانشگاه ارائه شده با افزایش رو به رو بوده است.

خان میرزا با اشاره به یک نمونه از سفارشات که از سوی یکی از زیر مجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، به دانشگاه علم و صنعت ارائه شده، گفت: این درخواست در خصوص کاترهدهای (cutterhead) مربوط به دستگاه‌های TBM حفاری است که هم اکنون دانش فنی آن در دانشگاه حاصل شده و مراحل عقد قرارداد تولید این محصول در حال انجام است.

وی همچنین از طراحی و ساخت دستگاه سرنگ اینفلیتور (Inflator) به عنوان یکی دیگر از نمونه کارهای انجام شده یاد کرد و اظهار داشت: از آنجا که احتمالاً در آینده این دستگاه سرنگ که برای جراحی‌های آنژیوپلاستی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز شامل تحریم خواهد شد، مراحل طراحی و بومی سازی فناوری آن توسط یکی از مجموعه‌های دانش بنیان دانشگاه علم و صنعت به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش سفارش‌هایی که به دلیل تحریم‌ها ارائه شده، با طراحی و استفاده از مکانیزم ها این اطمینان را به صنعت داده‌ایم که هزینه هایR&D را خودمان متقبل شویم و در مقابل، اگر محصولی که در این شرایط تولید می‌کنیم، مشخصات مورد نیاز آنها را داشت، آن را از ما خریداری کنند. به این ترتیب علاقمندی صنایع به مشارکت با دانشگاه بر مبنای این فرمول، افزایش محسوسی داشته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا