ایجاد بهره وری و کارایی در خدمت سربازی

در این جلسه که با حضور مقامات عالی‌رتبه نظامی، کشوری و مجریان طرح سرباز مهارت برگزار شد، معاون آموزشی و سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی گزارش عملکرد ۱۶ واحد سازمانی جهاددانشگاهی در خصوص ۳۲ ساعت آموزش مهارت های زندگی  و ۴۸ ساعت آموزش مهارت های عمومی اشتغال و کارافرینی برای ۱۶ هزار نفر سرباز در دوران آموزشی در پادگان ها ارائه کرد.

دکتر محمد صادق بیجندی با بیان مجموعه فعالیت های مطالعاتی، پژوهشی، تهیه و تدوین محتوا و فرآیند های اجرا، ارزیابی و پایش دوره ها، آموزش های این دوره را به میزان ۸۰ ساعت مشتمل بر دو بخش آشنایی با مهارت های زندگی به میزان ۳۲ ساعت و آشنایی با مهارت های عمومی اشتغال و کارآفرینی به میزان ۴۸ ساعت اعلام کرد.

وی اظهار کرد: بر اساس هماهنگی و توافق انجام شده با معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان از بهمن ماه ۱۳۹۷ جهاددانشگاهی نسبت به اجرای دوره های مذکور  در ۱۶ استان  اقدام کرد و تا پایان دی ماه، ۱۵ هزار و ۵۹۸ نفر از دوره های آموزشی مورد توافق بهره مند شده اند.

بیجندی همچنین در خصوص ادامه طرح در قالب فاز دوم تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی های صورت گرفته با معاونت جوانان، وزارت ورزش تعداد هشت هزار و ۲۵۷ نفر دیگر در ۱۴ استان آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت. بر این اساس فعلا به جز دو استان تهران و کرمانشاه کلیه استان های کشور تحت پوشش آموزش های مصوب این دوره قرار خواهند گرفت. 

 بر اساس این گزارش، از بهمن ۹۷ تا کنون، کارکنان وظیفه نیروهای مسلح مجموعا بالغ بر یک میلیون دویست هزار نفر ساعت از دوره های آموزشی جهاددانشگاهی بهره مند شده اند.

در پایان گزارش معاون آموزشی جهاد دانشگاهی این اقدام بزرگ را خروجی یک کار بین بخشی، بین حوزه ای و بین سازمانی برشمردند و از کلیه دست اندرکاران  این طرح شامل ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وطیفه، وزارت ورزش و جوانان، ریاست محترم جهاد دانشگاهی، معاونت های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی جهاد دانشگاهی، واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی، سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان خبرگزاری های ایسنا، ایکنا، سیناپرس و بازار کار و همه عزیزانی که به نوعی در این راه مهم همراه و همکار بوده، هستند و خواهند بود تقدیر و تشکر کرد. 

 قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با توجه به دستور مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در خصوص بهره مندی مناسب از دوران سربازی  برای مهارت آموزی بیش از ۴۰۰ هزار سرباز که هر سال به خدمت اعزام می شوند، تشکیل و با همکاری وزارت خانه ها، نهادها و سایر ارگان ها، تلاش کرده است برای این منبع عظیم نیروی انسانی، بستر مناسبی را جهت توانمند سازی و اشتغال فراهم کند.

در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های قرارگاه، برای مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در بخش آموزش های عمومی، جهت استفاده از ظرفیت های موجود، تفاهم نامه های جداگانه ای بین ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت ورزش و جوانان و جهاددانشگاهی منعقد شد.

جهاددانشگاهی پس از مذاکره و تفاهم با وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح اقدام به برنامه ریزی، طراحی و تدوین دوره مهارت های عمومی در دو بخش ویژه برای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کرده و امید دارد با اجرای بسیار مناسب و با کیفیت توسط واحدهای مجری امکان تداوم آن برای سال های آتی فراهم شود. 

قطعا اجرای اثر بخش و با کیفیت این دوره ها می تواند ضمن رفع بخشی از دغدغه‌های مقام مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال، به بهره وری و کارایی بیش از پیش دوران خدمت مقدس سربازی منجر شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا