توسعه زیرساخت های بانکداری نوین با تمرکز بر کارمزد محوری

علی موسوی زاده مدیر امور اعتباری بانک در همایش هم اندیشی ترویج ابزارهای تعهدی و افزایش درآمدهای غیر مشاع بانک که با حضور عباس پیروزی رئیس اداره کل بررسی طرح ها، محمدرضا محمودپناه سرپرست اداره کل اعتبارات، روسای حوزه ها و شعب و روسای دوایر اعتبارات شعب در اداره امور شعب استان فارس برگزار شد، ضمانت نامه های ریالی و راهکارهای صدور، اعتبار اسنادی داخلی ریالی و راهکارهای صدور و تسهیلات خرید دین و راهکارهای پرداخت را از محورهای برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: مبنای بانکداری نوین از حیث انتفاع، سوق دهی سیستم بانکی به سمت کارمزد محوری است و بانک ملی ایران باور دارد که با ارائه تسهیلات و خدمات بانکی بر اساس رضایتمندی مردم به مهم ترین هدف راهبردی دست یافته است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان و اهل دانش تصریح کرد: باید فضای اداری و سازمانی را با تکیه بر خرد و معنویت به سمت و سوی خدمت و مجاهدت صادقانه به مردم سوق دهیم.

موسوی زاده خواستار تمرکز بیشتر واحدها و دوایر اعتبارات ادارات امور و استان ها به مباحث درآمدهای غیر مشاع شد و اظهار کرد: امروزه توجه عمده شبکه بانکی به ابزارهای تعهدی از قبیل ضمانت نامه‌های بانکی، صدور گواهی اعتبار اسنادی و تسهیلات خرید دین است و این به معنای آن است که بانک هایی که ریشه در اعتماد مردمی دارند، به ایفای وظیفه اصلی خود یعنی ارائه خدمت در قبال اخذ کارمزد، تمایل بیشتری نشان می دهند.

محمدرضا محمودپناه سرپرست اداره کل اعتبارات نیز رویکرد حوزه اعتباری به درآمدهای غیرمشاع را یکی از شاخصه های مهم بانکداری نوین عنوان کرد و گفت: حوزه های اعتباری باید زمینه کارمزد محوری و کسب درآمدهای غیرمشاع را فراهم کنند.

عباس پیروزی رئیس اداره کل بررسی طرح ها نیز بررسی و تحلیل صحیح و مبتنی بر معیارهای علمی طرح های ایجادی و توسعه ای را مهمترین قدم در حفظ منافع بانک و مشتریان دانست و گفت: کارشناسان بانک با بررسی دقیق طرح های اقتصادی سبب می‌شوند تا طرح ارائه شده از همان ابتدا منطبق با صرفه و صلاح بانک و مجری طرح پیش رود.

کریم ریگی زادگان رییس اداره امور شعب استان فارس نیز حرکت بانک ملی ایران به سمت و سوی درآمدهای غیرمشاع را در ترازنامه پایان سال بسیار موثر توصیف کرد و گفت: درآمدهای غیرمشاع و کارمزد محوری که همواره مورد تاکید مدیریت عامل بانک است، امروزه در بانکداری نوین نقش اساسی و اصلی را ایفا می‌کنند.

در پایان همایش، مدیران بانک در پانل پرسش و پاسخ و در یک فضای صمیمی و دو سویه به سوالات، ابهامات و نقطه نظرات همکاران پاسخ گفتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا