۲ سرنشین اول دراگون مشخص شد

با پرواز این دو فضانورد به همراه فضاپیمای سرنشین‌دار "دراگون"(Dragon)، یک فضاپیمای آمریکایی برای نخستین بار پس از پایان یافتن برنامه شاتل فضایی، فضانوردان ناسا را با خود حمل می‌کند.

اسپیس‌ایکس، فضاپیمای سرنشین‌دار دراگون را به عنوان بخشی از برنامه سفر تجاری سرنشین‌دار ناسا ابداع کرد. این کار، رقابتی با شرکت‌های خصوصی در ابداع یک فضاپیمای جدید برای فرستادن فضانوردان به شمار می‌رود.

ناسا در سال ۲۰۱۸ این دو فضانورد را برای حضور در فضاپیمای دراگون انتخاب کرد. انتظار می‌رود که پرواز بهنکن و هارلی، دوره جدیدی را در پرواز فضایی آمریکا آغاز کند زیرا این برنامه به ناسا امکان می‌دهد تا تکیه کردن به سیستم‌های پرتاب روسیه را برای فرستادن فضانوردان به فضا متوقف کند. این برنامه احتمالا نخستین پرواز فضانوردان با یک فضاپیماری تجاری خواهد بود.

هارلی در مصاحبه‌ای گفت: باب و من واقعا خوش‌شانس هستیم که برای این سفر فضایی انتخاب شده‌ایم. با نزدیک شدن به زمان پرتاب، بی‌قراری ما هم بیشتر می‌شود. ما بیشتر زمان خود را در کالیفرنیا گذرانده‌ایم زیرا بیشتر کارهای مربوط به دراگون در اینجا انجام می‌شوند.

این دو فضانورد به منظور آماده شدن برای این پرتاب، مراحل ضروری بسیاری را گذرانده‌اند و آموزش‌های بسیاری را در مورد مکانیسم دراگون دیده‌اند. آنها طی این مراحل آماده‌سازی، لباس‌های فضایی خود را امتحان کرده‌اند و با "ایلان ماسک"(Elon Musk)، مدیرعامل اسپیس‌ایکس نیز ملاقات داشته‌اند.

هارلی افزود: شاید مردم، رفتن به فضا را موضوعی هیجان انگیز تصور کنند اما این سفر در واقع یک سفر پیچیده است.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا