کمیته‌های متناظر حمل‌ونقل تشکیل می‌شود

با توجه به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی استانداردسازی(ISO) و همچنین وجود کمیته‌های تخصصی در این سازمان، لازم است که تمامی کشورهای عضو، کمیته‌های متناظری را جهت اعمال نظر بر روی مصوبات کمیته‌های تخصصی ISO و یا تغییر آن ایجاد کنند. بر همین اساس، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل ونقل و پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان استاندارد برای این موضوع فراخوان منتشر کرده است.

کمیته فنی متناظر (ISIRI/ TC ۲۰۴) با عنوان «سیستم های حمل و نقل هوشمند» و همچنین کمیته فنی متناظر(  ISIRI/ TC ۲۴۱) با عنوان «سیستم‌های مدیریت ایمنی ترافیک راه‌ها» دو کمیته‌ای هستند که این ستاد از فعالان و متخصصان، برای عضویت در آن‌ها دعوت به عمل آورده است.

استانداردسازی سیستم‌های اطلاعاتی، ارتباطی و کنترل در زمینه حمل و نقل سطحی شهری و روستایی، از جمله جنبه‌های بین مدلی و چند حالته آن، اطلاعات مسافر، مدیریت ترافیک، حمل و نقل عمومی، حمل و نقل تجاری، خدمات اضطراری و خدمات تجاری در سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) از دامنه‌های کاری این کمیته ها خواهد بود.

بر اساس این فراخوان پذیرش برای عضویت متخصصان در این کمیته ها تا ۱۲ بهمن‌ماه خواهد بود، علاقه‌مندان می‌توانند فرم عضویت را از سازمان استاندارد دریافت و پس از تکمیل، به نشانی sh.khodamoradi@sat.isti.ir ارسال کنند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا