لنز چشمی واقعیت افزوده تولید شد

این فناوری جدید که با عنوان Invisible Computing معرفی شده است، توسط سایرین قابل تشخیص نبوده و بینایی و حرکت کاربر را محدود نمی‌کند. این لنز چشمی اطلاعاتی مانند تصویر گرافیکی و متن‌ها با وضوح ۱۴ هزار پیکسل بر اینچ را به نمایش درمی‌آورد و تراکم آن ۲۰۰ میلیون پیکسل در اینچ مربع است. علاوه بر این کارآمدترین حسگر تصویر جهان که برای دید کامپیوتری بهینه‌سازی شده، درون این لنز تعبیه شده است. همچنین یک گیرنده و فرستنده رادیویی و یک حسگر حرکتی درون این لنز چشمی وجود دارد که امکان ردگیری حرکت چشم کاربرد و تثبیت تصویر لنز را فراهم می‌کنند.
نمونه اولیه این لنز چشمی، توان موردنیاز خود را به صورت بی‌سیم دریافت می‌کند، اما متخصصان در حال ساخت باتری بسیار نازکی هستند که درون لنز نصب شده و با هر بار شارژ، توان موردنیاز آن را برای یک روز کامل تامین می‌کند.  
اطلاعاتی که درون لنز چشمی به نمایش درمی‌آیند قابلیت ارسال و مخابره توسط گوشی هوشمند را نیز دارند. به گفته متخصصان، این فناوری کاربردهای بسیار متنوعی از جمله بهبود بینایی افراد را دارد.
انتظار می‌رود این لنزهای واقعیت مجازی ظرف دو سال آینده تحت ممیزی قرار گرفته و پس از دریافت مجوز سازمان غذا و دارو، به بازار عرضه شوند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا