مرحله استانی چهارمین دوره مسابقات دفاع سه دقیقه ای پایان نامه

 برای نخستین بار مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه در قزوین به همت جهاددانشگاهی استان برگزار شد و دانشجویان علاقه‌مند در سه دقیقه مهم و اثرگذار به تشریح مهم‌ترین و اولویت‌دارترین بخش‌های پایان‌نامه‌های خویش پرداختند، مسابقه‌ای که جدای از جذابیت‌های محتوایی می‌توان آن را محفلی برای شناخت دانشجویان توانمند دانست.

مسابقه دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه دانشجویی رقابتی بین دانشگاهی برای تبیین ایده و نتایج تحقیقات دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. مبنای این رقابت، توسعه مهارت‌های ارتباطی دانشجویان برای تشریح تحقیقات خود به زبانی غیرتخصصی است. غالباً دانشگاهیان تحقیقات و پژوهش‌های خود را با زبان تخصصی ارائه می‌کنند که توسط بسیاری از صاحبان کسب‌وکار و علاقه‌مندان قابل ادراک نیست. این مسابقه در پی آن است تا ارائه نتایج تحقیق را به زبانی ساده، جذاب و اشتیاق برانگیز آموزش دهد؛ موضوعی که کمتر در آموزش‌های دانشگاهی مورد توجه قرار می‌گیرد.

برای نخستین بار این دوره از مسابقات در قزوین به همت جهاد دانشگاهی و مشارکت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد و دانشجویان علاقه‌مند در سه دقیقه مهم و اثرگذار به تشریح مهم‌ترین و اولویت‌دارترین بخش‌های پایان‌نامه‌های خویش پرداختند، مسابقه‌ای که جدای از بحث جذابیت‌های محتوایی می‌توان آن را محفلی برای شناخت دانشجویان توانمند و صاحب‌نظر دانست.

استقبال دانشجویان رشته‌های مختلف از مسابقات

سمیه بکشلو، مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد قزوین اظهار کرد: برای نخستین بار مسابقات ملی دفاع سه‌دقیقه‌ای پایان‌ نامه‌ های دانشجویی قزوین به همت جهاد دانشگاهی برگزار شد که در این دوره از مسابقات دوازده نفر از رشته‌های مختلف از جمله مهندسی برق، فیزیک، زبان و ادبیات فارسی، ادبیات عرب، آموزش زبان فارسی، مهندسی آب ثبت‌نام کرده بودند.

وی افزود: تبلیغات مسابقات ملی دفاع سه‌دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی از چند هفته پیش آغاز شده بود و صرفاً دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) می‌توانستند در این دوره از مسابقات شرکت کنند چرا که این برنامه با مشارکت معاونت پژوهش این دانشگاه برگزار شد.

بکشلو در معرفی داوران این مسابقات گفت: برای این منظور سه نفر از اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه امام شامل رضا سامه، عضو هیئت‌علمی گروه معماری و شهرسازی، راحله امینیان، عضو هیئت‌علمی گروه بیوتکنولوژی و هاشم قربانی عضو هیئت‌علمی گروه معارف دعوت شد تا داوری این مسابقات را بر عهده بگیرند.

در پایان «فرهاد سکاکی» دانشجوی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی به‌عنوان نفر برگزیده مسابقات ملی دفاع سه‌دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی قزوین معرفی شد، موضوع ارایه وی «بررسی و تحلیل مؤلفه‌های فانتزی در مجموعه ۱۵ جلدی رمان دلتورا اثر امیلی رودا» بود. 

گفتنی است، برگزیده مرحله استانی به مسابقات کشوری اعزام می‌شود که این مسابقات در اواخر سال جاری برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا