جهاد دانشگاهی به دنبال پژوهش‌های محصول‌محور است

 دکتر سیدعلی اکبر شمسیان سوم بهمن‌ماه در گردهمایی سالانه پژوهشگران سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مشهد که یکی از رسالت‌های آن توسعه پژوهش و فناوری است تمام تلاش خود را بر این نکته معطوف کرده که گرهی از مشکلات کشور باز کرده و برخی از نیازهای آن را رفع کند.

وی افزود: در همین راستا تلاش کرده‌ایم فناوری‌هایی را که داریم، توسعه دهیم؛ یعنی به‌جای حرکت در عرض، در عمق حرکت کنیم. ما به دنبال پژوهش‌های محصول‌محور هستیم که بخشی از مشکلات کشور را حل کنیم. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاه به شرایط نامناسب اقتصادی کشور ناشی از توسعه تحریم‌ها و رفتار قلدرمابانه و غیر منطقی رئیس جمهور آمریکا، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها هر چند مشکلات و چالش‌های فراوانی را برای ما ایجاد کرده ولی بسیاری از ضعف‌ها و نقاط آسیب ما نیز آشکار شده است و از دل این چالش‌ها فرصت‌هایی به وجود آمده که در صورت استفاده صحیح از آن و همکاری سازمان‌های علمی و پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی می‌توان به بسیاری از این چالش‌ها غلبه کرد.

گردشگری سلامت ظرفیتی که از آن استفاده نمی‌شود

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: با توجه به حضور متخصصان برجسته و مجرب فراوان و امکانات مناسب و همچنین میلیون‌ها زائر و گردشگر در کشور و استان، متاسفانه از ظرفیت گردشگری سلامت به درستی استفاده نمی‌شود و امروزه بیش از هر روز دیگر نیازمند ساماندهی و بهره برداری از این ظرفیت ارزشمند هستیم.

شمسیان خاطرنشان کرد: متاسفانه به واسطه وجود برخی از افراد سودجو و برخی روابط ناسالم در این حوزه بایستی کاملا توجه داشت که اعتماد نیازمندان به خدمات پزشکی کشورمان که عموما از کشورهای همسایه می باشند در صورت عدم نظارت می‌تواند آسیب ببیند.

وی ادامه داد: سال گذشته 3 میلیون زائر از کشورهای همسایه به مشهد آمدند که تنها 5 درصد از این تعداد به صورت رسمی و ۹۵ درصد دیگر از طریق دلال‌ها و روش‌های غیر رسمی سفر نموده‌اند.

شمسیان تصریح کرد: این ظرفیت یک سرمایه است و باید آگاه باشیم که کشورهای همسایه با تمام توان در پی این هستند که از این ظرفیت به نحو کامل استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا