انتشار ویندوز ویستا

  • انتشار ویندوز ویستا

ویندوز ویستا سیستم‌عاملی است که روی کامپیوترهای شخصی، رومیزی، Loptop و tablet PCهای خانگی و تجاری و مراکز رسانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. قبل از پرده‌برداریِ این سیستم‌عامل در ۲۲ ژوئن ۲۰۰۵، ویندوز ویستا با کدنام لانگهورن شناخته شده‌بود.

توسعه آن در ۸ نوامبر ۲۰۰۶ به اتمام رسید. این سیستم برای تولیدکنندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار کامپیوتر و طرف‌های تجاری سه ماه زودتر از آن عرضه گردید. در ۳۰ ژانویه ۲۰۰۷ این سیستم‌عامل برای خرید و دانلود از وب‌گاه مایکروسافت برای عرضهٔ عمومی منتشر شد. انتشار ویندوز ویستا ۵ سال بعد از انتشار سلف خود، ویندوز اکس‌پی صورت گرفت که فاصلهٔ زمانی نسبتاً طولانی بین عرضهٔ این دو سیستم‌عامل از شرکت مایکروسافت بود.ویندوز ویستا ششمین نسخه از مایکروسافت ویندوز است.

  • راه اندازی رنجر۶

رنجر ۶ یکی از کاوشگرهای فضایی ناسا است که به سوی کره ماه پرتاب شد.این کاوشگر ۳۰ ژانویه ۱۹۶۴ راه اندازی شد.

  • درگذشت جان باردین

جان باردین متولد ۲۳ مهٔ ۱۹۰۸ بود.وی  فیزیک‌دان آمریکایی بود که برندهٔ دو جایزه نوبل فیزیک و مدال افتخار انجمن مهندسان برق و الکترونیک IEEE شد.وی ۳۰ ژانویهٔ ۱۹۹۱ (۸۲ سال) درگذشت.

  • درگذشت ارويل رايْت

اُرویل رایت متولد ۱۹ اوت ۱۸۷۱بود.او وبرادرش به خاطر اختراع اولین هواپیمای قابل کنترل موتوردار و سنگین‌تر از هوا در تاریخ ۱۷ دسامبر ۱۹۰۳ (میلادی) مشهور شدند.آنها سال‌ها بر روی گلایدرها و وسایل نقلیه مشابه قبل از نخستین پروازشان کار می‌کردند. آن‌ها همچنین بخاطر ابداع اولین روش منطقی برای هدایت هواپیما شهرت دارند. وی  ۳۰ ژانویه ۱۹۴۸  درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا