نرخ ارز نهایت ۸ الی ۹ هزار تومان باید باشد

 عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به نوسانات اخیر نرخ ارز در بازار، گفت: بسیاری از این نوسانات اخیر در نتیجه برخی اتفاقات رخ داده در ماه اخیر بوده و به زودی این حباب ها تخلیه خواهد شد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تسلط بانک مرکزی بر بازار ثابت شده است، افزود: در ماه های اخیر بانک مرکزی نشان داد که بر تمامی تحرکات قیمتی در بازار ارز مسلط بوده و می تواند در صورت لزوم ترمز تورم در این حوزه را بکشد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست فعلی بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز این است که بازار با تقاضا و عرضه به نرخ نهایی خود برسد، تصریح کرد: در این میان با اجرای برخی سیاست ها و گاهی مداخله های صحیح توانسته دست دلالان را نیز کوتاه کند.

یوسفیان ملا با بیان اینکه نرخ واقعی ارز در حدود ۸ الی ۹ هزار تومان است، گفت: باید تلاش شود با مکانیزم های صحیح در این حوزه حباب قیمتی ایجاد شده در نرخ ارز کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نرخ ارز در ماه های اخیر بیشترین تلاطم ممکن را تجربه کرده است، افزود: خوشبختانه اکنون با سیاست گذاری های صحیح سرمایه گذاری در این بازار که خود دست دلالان را باز کرده بود کاهش یافته است.

یوسفیان ملا تاکید کرد: مردم باید بدانند که سرمایه گذاری در بازار ارز آینده خوبی نداشته و در نتیجه به ضرر آن ها می انجامد از این رو باید منابع مالی خود را در مسیر صحیح آن یعنی بخش تولید و صنعت هزینه کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: رصد تمام وقت بازار ارز از سوی بانک مرکزی یکی از نقاط قوت بوده که از دستکاری های عمدی نرخ ها جلوگیری می کند.

منبع:ایبنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا