سهامداران به سمت خرید هر سهمی نروند

«محمد کفاش پنجه‌شاهی»  با بیان اینکه روند بازار سرمایه هفته گذشته بعد از اتفاقات سیاسی که شاهد بودیم تغییر و به مسیر رشد بازگشت، اظهارداشت: مسایل مطرح شده در عرصه سیاست خارجی، زمینه رفع نگرانی‌ها را فراهم و باعث بازگشت اقبال به سمت سرمایه‌گذاری در این بازار شد.

وی ادامه داد: در چند وقت اخیر روند کلی بازار تحت تاثیر سیل نقدینگی بود که وارد بازار شد اکنون دوباره این نقدینگی، حرکت خود را آغاز و به سمت این بازار ورود پیدا کرده است.

پنجه شاهی خاطرنشان کرد: در هفته پایانی دی‌ماه روند بازار مثبت بود اما در هفته‌ای که گذشت معاملات، مسیر نزولی را در پیش گرفت که به طور معمول همیشه بعد از چند روز رشد، بازار وارد فاز استراحت می‌شود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، انتشار گزارش ۹ ماه شرکت‌ها که برخی از آنها چندان مثبت نبود بر روند کلی بازار تاثیرگذار و باعث افت شاخص بورس شد.

پنجه شاهی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم نقدینگی که در حال ورود به بازار است روند کنونی بازار چندان نگران‌کننده نیست و نباید از افت و خیزهای موجود در بازار ترسید.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در بازار به صورت مقطعی شاهد ریزش یا اصلاح شاخص بورس خواهیم بود، گفت: شرایط بازار متغیر است و هر لحظه ممکن است با برخی از اتفاقات سیاسی که غیر قابل پیش‌بینی هستند روبرو باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه روند مثبت اما پرنوسانی را در پیش خواهد داشت، افزود: با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس، اتفاقات سیاسی داخل هم در بازار تاثیرگذار خواهد بود.

پنجه شاهی اظهار داشت: اگر اقدامات مربوط به تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای گروه خودرو زودتر در دستور کار قرار گیرد و وقفه‌ای در انجام آن ایجاد نشود هر چه به پایان سال نزدیک‌تر می شویم اقبال بازار نسبت به سهام این گروه بیشتر خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران نباید به سمت خرید هر سهمی بروند. اکنون یک سری سهم‌ها در بازار حضور دارند که با قیمتی بالاتر از نرخ واقعی خود در حال معامله هستند، اینگونه سهم‌ها با مطرح شدن برخی از شایعات بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند و صعودی می‌شوند.

وی معتقد است، اکنون سهم‌هایی در بازار وجود دارند که از پتانسیل رشد برخوردارند و سهامداران باید نسبت به سرمایه‌گذاری در این سهم‌ها اقدام کنند.

پنجه شاهی اظهار داشت: اگر سهامداران از تخصص و فرصت کافی برای سرمایه‌گذاری در بورس برخوردار نیستند باید به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیش روند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: روزهای خوب بازار گذرا هستند و سهم‌هایی را که سهامداران با قیمت چندین برابر ارزش واقعی خریداری  کردند رو دست آنها می‌ماند و نمی‌توانند به فروش برسانند.

منبع: ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا