بی نیازی برنامه نویسان ایرانی به سایت های خارجی

امین جادریان، مدیرعامل شرکت ویرا فناوری آترین و مجری طرح وب ویرا در این خصوص به سیناپرس گفت: این شرکت در زمینه طراحی پورتال و سامانه های سازمانی، وب سایت، اپلیکیشن موبایل، ویندوز(رایانه)، سئو و همچنین بهینه سازی و تولید محتوا فعالیت می کند.

وی افزود: نبود وب سایت برای آموزش جامع و رفع مشکلات، از  جمله مسایلی است که اکنون در کشور مواجه هستیم. اکنون تنها سایت خارجی Stack overflow برای رفع مشکل  و W3schools.com برای آموزش در دنیا وجود دارد که هنگام قطعی اینترنت هیچ برنامه نویسی دسترسی به آنها نخواهد داشت.

اهمیت این مساله باعث شد تا گروه پژوهشی ما به فکر طراحی و اجرای طرح وب ویرا بیفتد. این طرح اکنون در زمینه آموزش برنامه نویسی و رفع مشکلات وب سایت ها طراحی و اجرایی شده است.

وی اظهارداشت: در بخش آموزش تمامی زبان ها مورد حمایت قرار گرفته اند. مثلا کاربران در بخش UIو Front End وBack End می توانند مطالب آموزشی را به صورت یک ویدئوی یک دقیقه ای یا دو دقیقه ای به صورت رایگان مشاهده کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون می توان این آموزش ها را از سایت های دیگر پیدا کرد اما هزینه آموزشی این سایت ها بسیار بالاست و ممکن است فرد پس از پرداخت هشتصد تا یک میلیون تومان از کیفیت آموزشی آن سایت ها نیز ناراضی باشد. در حالی که این طرح از سایت مرجع جهانی وب سایت گواهینامه آموزشی دارد و فرد پس از مشاهده ویدئوهای کوتاه مدت در نهایت به آموزش جامع می رسد.

جادریان تصریح کرد: اگرچنانچه کاربر در روند بخش آموزش یا اجرای پروژه اش با مشکل مواجه شود، می تواند برای رفع این مساله به بخش مشکلات وب سایت مراجعه و موضوع را مطرح کند. در این بخش متخصصانی وجود دارند که پاسخگوی آنها هستند.

وی درباره بخش کُدشنری نیز گفت: در این بخش مبحث کد و دیکشنری مطرح است. در این بخش، کدهای آماده را روی سایت قرار داده ایم. بخش یو آی ( UI ) نیز اکنون در وب سایت های خارجی وجود دارد اما تاکنون نمونه داخلی نداشته است. وب ویرا در واقع یک وب سایت آموزش برنامه نویسی به شیوه نوین بوده که برای نخستین بار در ایران پیاده سازی شده است.

مجری طرح وب ویرا ادامه داد: بازار هدف این طرح، جامعه برنامه نویسان و افراد نیازمند به طراحی وب سایت و اپلیکیشن است. این افراد می توانند با مراجعه به این نسخه جامع، از خدمات آن بهره مند شوند.

وی به مشکلات اجرای این طرح پرداخت و گفت: ضعیفی اینترنت و کمبود منابع مالی از جمله مهمترین و اصلی ترین موانع اجرای این طرح هستند. اکنون به علت نداشتن درآمد، حقوق کارمندان تولید محتوا و توسعه وب سایت ما از محل اجرای پروژه های دیگر تامین می شود. این امر به نوبه خود روند اجرای کار را کند می کند.

اگر چنانچه دولت حمایت های مالی لازم را داشته باشد( مثلا میزان بازپرداخت وام ها طولانی مدت تر باشد)، بسیاری از مشکلات ما رفع خواهد شد؛ اکنون بازپرداخت وام ها بلافاصله پس از اخذ وام است.

گزارش: فرزانه صدقی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا