کدام کشورها بیشترین کاهش نرخ تولد را دارند؟

در سراسر جهان بسیاری از کشورها در حال کاهش زاد و ولد هستند، پدیده‌ای که منجر به کاهش نیروی کار می‌شود تا بتواند از جمعیت سالخورده حمایت کند.

با این حال، دلایل دقیق این روند و همچنین تلاش دولت‌ها برای معکوس کردن آن، بسته به شرایط یک کشور متفاوت است.

در اینجا پنج کشور با بیشترین نرخ کاهش زاد و ولد و کارهایی که برای رفع آن انجام می‌دهند را مشاهده می‌کنید:

۱. چین

چین برای کاهش سرعت رشد جمعیت در دهه ۱۹۷۰، سیاست یک کودکی را اجرا کرد؛ این سیاست تا حدودی در سال ۲۰۱۵ برداشته شد، هرچند آمار نشان می‌دهد که تاکنون نیز کم و بیش ادامه داشته است، اما همین موضوع و خودداری خانواده‌های چین از فرزندآوری منجر به بحران کاهش زاد و ولد در این کشور شد.

طبق دفتر ملی آمار چین، سال ۲۰۱۹ کمترین میزان تولد در چین از زمان تأسیس جمهوری خلق در سال ۱۹۴۹ بود. 

۲. ایتالیا

ایتالیا یکی از پایین‌ترین نرخ‌های باروری در اتحادیه اروپا را دارد، به طور متوسط ​​۱.۳ کودک در هر زن که پایین‌تر از میانگین ۱.۵۹ در اروپاست؛ (برای حفظ جمعیت خود، یک کشور به ازای هر زن حداقل ۲/۱ فرزند نیاز دارد) ؛دولت ایتالیا مانند سایر کشورهای اروپایی برای تشویق فرزندآوری به شهروندان خود انگیزه‌های مالی ارائه داده است. اما به نظر می رسد پرداخت نقدی تقریبا ۹۰۰ دلار برای هر کودک که در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شده، کافی نبوده است.

۳. ژاپن

براساس برآوردهای وزارت رفاه این کشور، سال گذشته کمتر از یک میلیون نوزاد در ژاپن متولد شدند.

براساس گزارش The Straits Times، این تغییر نسبت به سال قبل ۵.۹ درصد کاهش داشته و یکی از کمترین میزان ثبت از زمان شروع کشور به جمع آوری داده‌ها در سال ۱۸۹۹ است.

۴. روسیه

از سال ۱۹۹۹ ، میزان تولد روسیه از ۱.۱۶ کودک در هر زن به ۱.۴۸ سال افزایش یافته است. گرچه قابل توجه است، اما سطح برای حفظ جمعیت کافی نیست؛ بی بی سی گزارش داد، ولادیمیر پوتین ،رئیس جمهور پیشنهاد مزایای زایمان و وعده‌های غذایی رایگان مدرسه را برای چهار سال اول مدرسه ارائه داده است.

۵. اسپانیا

طبق اعلام مؤسسه ملی آمار کشور، اسپانیا در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ کمترین میزان تولد خود را از اوایل دهه ۱۹۴۰ به ثبت رسانده است. در سال ۲۰۱۸ ، این کشور کمتر از ۳۷۳۰۰۰ تولد ثبت کرده است که کمترین تعداد در تقریباً دو دهه است. 

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا