سیستم عصبی تمساح ها تحریک شده است

در نتیجه همه روستاهایی که دراین فاصله قرار دارند با مشکل سیل مواجه شده اند.این در حالی است که رودخانه های بزرگی مانند کهیر در این منطقه وجود دارد.سرشاخه این رودخانه ها نیز به کوه های انتهایی رشته کوه زاگرس در استان سیستان و بلوچستان می رسد.
خوشبختانه ارتباط کنار ساحلی در روزهای گذشته با این روستا ها برقرار شده است.
 عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس درباره رسیدگی مسوولان به سیل زدگان تصریح کرد: در همان ساعت های اولیه وقوع سیل همه سازمان ها و نهاد های مسوول وارد عمل شدند و به کمک سیل زدگان شتافتند.در نتیجه در مرحله نخست که نجات جان مردم است رضایت به صورت کامل حاصل است.
نبروهای سازمان هلال احمر،ستاد بحران کشور،نیروهای مسلح و سایر سازمان های مرتبط در این زمینه در صحنه حضور داشته و هم اکنون نیز خدمت رسانی به سیل زدگان ادامه دارد.
مردم نیز عنوان کرده اند که در شرایط کنونی نیاز به پوشاک و کنسرو ندارند.
اما در شرایط حاضر مهم ترین مطالبه مردم سیل زده ساختن زیر ساخت ها مانند راه های ارتباطی و مسکن آنهاست.
 عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد:متأسفانه در برخی از روستاها هنوز خدمت رسانی انجام نشده که دلیل اصلی آن خراب شدن راه های ارتباطی است.
به همین دلیل نیز خدمت رسانی به این مناطق تنها با ماشین ها سنگین امکان پذیر است.درخواست دیگر مردم سیل زده ارائه خدمات بهداشتی و ساختن مدارس  و ادامه تحصیل دانش آموزان است.
برخی از کلاس های درس در زیر سایه درختان و یا زیر کپرها تشکیل می شده که این مکان ها در اثر وقوع سیل ازبین رفته اند.نکته دیگر اینکه  به دلیل اینکه معلمان منطقه سیستان وبلوچستان بومی نیستند محل اسکان آنها آسیب دیده است.
در چنین شرایطی معلمان نمی توانند برای تدریس به مدارس بروند و به همین دلیل اغلب مدارس تعطیل شده است.
 علیم یارمحمدی درباره شایعات پیرامون تغییر مکان تمساح ها بر اثر سیل در استان سیستان وبلوچستان و مخاطرات ناشی از آن خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه آب ناشی از سیل محل زندگی تمساح ها را تغییر داده این احتمال وجود دارد که تمساح ها در مناطق جدیدی ساکن شده باشند.
بنابراین هشدارهای لازم در این زمینه توسط سازمان محیط زیست استان سیستان بلوچستان به مردم منطقه و به خصوص کودکان داده شده است.
نکته حایز اهمیت این است که براثر شتاب آب ناشی از سیل سیستم عصبی تمساح ها دچار تغییر شده و تمساح ها احتمالأ عصبی شده باشند.
به همین دلیل نیز باید مخاطرات ناشی از این مسأله را در نظر گرفت و به مردم هشدار های لازم را داد.
نماینده مردم زاهدان همچنین درباره تلفات جانی وقوع سیل در استان سیسستان و بلوچستان به سیناپرس گفت:خوشبختانه میزان تلفات جانی در این اتفاق کمتر از انگشتان یک دست بوده است.

گفتگو:احسان انصاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا