پرواز موفق هواپیما _ هلکوپتر بوئینگ

عقاب دریایی قرار است جایگزین هواپیماهای باری پهن بال و دو موتوره C-۲A Greyhound شود که هم اکنون توسط نیروی دریایی ارتش آمریکا به کار می‌روند.

عقاب دریایی با نام کامل CMV-۲۲B Osprey برای حمل و نقل نظامیان، نامه، تجهیزات لجستیکی و دیگر محموله‌های دارای اولویت به کار می‌رود و پس از برخاستن از ساحل در دریا بر روی ناوهای جنگی فرود می‌آید.

توانایی برخاستن عمودی به سبک هلیکوپترها یا افقی مانند هواپیماها مزیت مهم این پرنده است که باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش برد عملیاتی می‌شود. همچنین بعد از برخاستن پره های عمودی این پرنده به صورت افقی قرار گرفته و مانند ملخ‌های هواپیما عمل می‌کنند.

در این پرنده از دو موتور AE۱۱۰۷C رولز رویس استفاده شده است. حداکثر توان حمل بار عقاب دریایی ۲۷۰۰ کیلوگرم است و چهار خدمه به همراه ۲۳ مسافر را نیز می‌توان در آن جای داد. حداکثر سرعت این پرنده ۴۹۸ کیلومتر در ساعت است و تا ارتفاع ۷۶۲۰ متری صعود می‌کند. همچنین با یک بار سوخت گیری می‌توان از آن برای پیمودن مسیری حداکثر ۲۱۵۸ کیلومتری استفاده کد.

نیروی دریایی ارتش آمریکا سفارش تولید ۴۴ دستگاه از پرنده مذکور را صادر کرده و انتظار می‌رود استفاده از آنها تا سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا