پرینترهای سه‌ بعدی بومی ساخته شد

این فرایند نظیر همان رویدادی است که با پاششِ مرکب یا جوهر بر روی کاغذ در انواع دیگر چاپ سراغ داریم؛ با این تفاوت که در چاپ سه‌بعدی این اتفاق با تبلور، سفت‌شدن یا انقیاد یک ماده مایع یا پودر در هر نقطه از مقاطعِ عرضیِ آن جسمی که می‌خواهیم چاپش کنیم می‌افتد.

وجود رایانه در چنین فرایندی یک ضرورت است، چرا که پایه و اساس آن بر «طراحی به کمک رایانه» استوار است.یک شرکت دانش‌بنیان توانسته با اتکا به توان و دانش بومی به تولید چند مدل از پرینترهای سه‌بعدی دست پیدا کند.

پرویز ترابی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «پیشرو فن آوران کار نو جم» درباره نوع فعالیت و تولیدات این شرکت گفت: این مجموعه در ساخت پرینترهای سه بعدی به روش  DLPکه در صنعت طلا و جواهرسازی، خودرو، دندان‌سازی و همچنین تولید زیره کفش کاربرد دارد فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: «دستگاه دلتا» یک پرینتر سه بعدی DLP رومیزی است. سرعت بالا و کیفیت مناسب آن در کنار هزینه پایین و کاربری راحت این دستگاه باعث شده تا مناسب‌ترین دستگاه برای طراح‌ها و کارگاه‌های کوچک طلا سازی و همچنین لابراتوارهای دندان‌سازی باشد.

این فعال فناور ادامه داد: دلتا دارای قابلیت کنترل از راه دور (WIFI) را دارد همچنین دارای یک کامپیوتر صنعتی و Touch Screen   است که می‌تواند به صورت آفلاین و به وسیله فلش مموری نیز اطلاعات جا به جا کند.

به گفته ترابی، عدم نیاز به حجم زیاد رزین برای پرینت و کارکرد با حداقل رزین در تانک 200  گرم و همچنین امکان تعویض بسیار آسان و سریع مواد باعث شده تا دستگاه های ۳DDreams  به کارآمدترین‌ترین پرینترهای سه بعدی شناخته شوند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «پیشرو فن آوران کار نو جم» درباره «دستگاه بتا» نیز توضیح داد: دستگاه بتا یک دستگاه صنعتی تراز اول در میان پرینترهای سه بعدی DLP جهان است، این دستگاه با ابعاد صفحه ساخت بزرگ، حجم بالای تولید در کنار بالاترین سطح از کیفیت و دقت، تمامی نیازهای کارگاه‌های بزرگ صنعتی و طلا سازی را برآورده کرده است.

وی توضیح داد: «بتا» توانسته با پردازش اپتومکانیکال و روش‌های پیشرفته پردازش تصویر به بالاترین درجه از دقت پرینت و کیفیت سطح دست یابد و همچنین با دارا بودن مکانیزم کمکی به منظور صرفه جویی در مصرف رزین، مصرف این ماده را به حداقل می­رساند.

ترابی همچنین افزود: بتا با دارا بودن دقت بی نظیر توانسته کیفیت سطحی را به بالاترین درجه برساند و باعث به حداقل رسیدن کسر طلا در مرحله پوست و پرداخت شود.

این فعال فناور بیان کرد: در این شرکت علاوه بر دو دستگاه ذکر شده دو دستگاه آلفا و لاندا نیز در این شرکت تولید می‌شود. که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «پیشرو فن آوران کار نو جم» درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت بیان کرد: با تولیدات این شرکت برای 6 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی به اختلاف قیمت تمام شده این محصول و نمونه مشابه ساخت شده توسط کشور آلمان اشاره کرد و گفت: اختلاف قیمت محصول این شرکت با کیفیت دستگاه آلمانی برابری می‌کند و قیمت آن نیز حدود یک چهارم محصول اروپایی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا