تبدیل ساختمانی متروکه به رنگین کمان

خانه خلاق جاست کیدز (Justkids) که برای پنجمین سال متوالی برای غنی‌سازی مناظر شهری انتخاب شده بود از هنرمند مشهور اوکودا دعوت کرد تا برای دومین بار به پروژه غیرمنتظره (unexpected project: پروژه‌ای که در راستای تلاش برای احیای مناطق ویران‌ شده در آرکانزاس از طریق مجموعه‌ای از ابتکارات هنری چشمگیر با فراهم کردن فضاهای جدید برای کارهای خارق‌العاده، پرجنب‌وجوش و بازی فعالیت می‌کند.) که توسط او اداره می‌شد، بپیوندد.

اوکودا در این پروژه سفارت‌خانه رنگین‌کمان را ایجاد کرد. وی در سبک خود، یک قطعه معماری قدیمی را به یک مکان پرجنب‌وجوش تبدیل کرد که تأثیر بسیاری بر محیط اطراف می‌گذارد.

اوکودا پس از شرکت در جشنواره 2016 این دومین بار است که در فورت اسمیت حضور دارد. این کار جدید، اثر قبلی او یعنی کلیسای جهانی را تکمیل می‌کند.

این هنرمند می‌گوید: «این پروژه به من این امکان را داد تا کارهای قبلی خود را گسترش دهم، بُعد معماری بیشتری را اضافه کنم و دیدگاه خود را در مورد حیوانات اسطوره‌ای تکمیل کنم.» این بار، اوکودا بر روی یک ساختمان قدیمی در نزدیکی دبیرستان شهر کار می‌کند. اثر سفارت‌خانه رنگین‌کمان وی با حضور جوانان در این محله شناخته شد.

این کار تخیلی به بینندگان اجازه می‌دهد تا در اینجا بنشینند، استراحت کنند، نوشیدنی بنوشند و درعین‌حال احساس کنند که به دنیای دیگری رفته‌اند. همین تأثیر است که باعث می‌شود کار اوکودا بسیار ویژه جلوه کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا