سونی، اولین خودروی خود را معرفی کرد

سونی می‌خواهد حضور پررنگ‌تری در آینده صنعت خودرو داشته باشد. قصد شرکت سونی از ساخت این ماشین که "ویژن اس" نامیده شده، نمایش‌ فن‌آوری‌هایی است که سونی درنظر دارد به زودی به بازار عرضه کند.

کنی‌چیرو یوشیدا، مدیر سونی هنگام رونمایی ماشین گفت همان طور که تلفن‌‌ همراه هوشمند تاثیرگذارترین فن‌آوری دهه گذشته بود، حمل‌ونقل مهم‌ترین فن‌آوری آینده خواهد بود.

ماشین با همکاری شرکت‌های دیگری از جمله بوش، کنتینانتال و شرکت قطعه‌سازی ماگنا ساخته شده است. ویژن اس دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع 268 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 4.8 ثانیه و حداکثر سرعتش 240 کیلومتر در ساعت است.

اما مهم‌تر از توانایی‌های فنی، فن‌آوری‌های ایمنی و سیستم صوتی و تفریحی است که در ماشین نمایش داده شده است. سرتاسر داشبورد با نمایشگرهایی لمسی با وضوح بالا پوشانده شده است.

امکانات ماشین از طریق اینترنت پرسرعت به‌روز می‌شود. سیستم عامل ماشین هوشمند است و با توجه به عادت راننده، بخش‌های مختلف ماشین را تنظیم می‌کند. مثلا ماشین می‌داند که راننده پیش از سوار شدن چه آهنگی گوش می‌کند و به محض نشستن در ماشین ادامه موسیقی از بلندگوها پخش می‌شود. سونی با ارائه این امکانات می‌خواهد تجربه‌ای متفاوت برای سرنشینان فراهم کرده و از این طریق خود را از رقیبانش متمایز کند.

سیستم صوتی ماشین هم منحصر به فرد است. بلندگوها روی هر صندلی در پشت سر سرنشین‌ نصب شده و سونی می‌گوید صدایی ۳۶۰ درجه تولید می‌کند که اختراع جدید سونی است و موسیقی را با کیفیتی بهتر از سیستم استریو به گوش می‌رساند.

ویژن اس همچنین به ۳۳ حس‌گر و رادار لیزری مجهز است که به گفته سونی با مشاهده پیرامون ماشین، سطح تازه‌ای از ایمنی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. حس‌گرهایی که در اتاق نصب شده با تشخیص راننده، صندلی‌ها و دیگر امکانات را به تناسب تغییر می‌دهد.

سونی تاکید کرده که قصدی برای تولید انبوه این ماشین ندارد و از ویژن اس تنها همین یک دستگاه ساخته شده است. اما ماشین تقریبا برای تولید آماده است و همین سبب گمانه‌زنی‌های زیادی درباره برنامه‌های آینده سونی شده است. این شرکت همچنین اعلام کرده به زودی آزمایش فن‌آوری‌های خودران را آغاز خواهد کرد.

منبع:ایران جیب

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا