هنرنمایی ستاره دریایی در سرکارگذاشتن محققان

رفتار ستاره های دریایی گویای آن است که این موجودات توجه زیادی به حریم شخصی خود داشته و تمایلی به دنبال شدن توسط دانشمندان ندارند! داستان از این قرار است که دو محقق زیست شناس در دانمارک تنها چند روز پس از اتصال قطعات مخصوص به یک ستاره دریایی (با این هدف که در آینده از روی اطلاعاتی که توسط آن جمع آوری می شود مطالعات مورد نظرشان را انجام دهند) متوجه شدند که این جانور به طرز هنرمندانه و البته عجیبی قطعات تزریق شده به بدنش را از انتهای بازوهایش خارج کرده است!

این محققان پس از بررسی دقیقتر موضوع متوجه شدند که ستاره دریایی با شناور ساختن ریز قطعات در سراسر بدنش و در حالی که هیچ آسیبی به اندامهای داخلی جانور وارد نشده، آنها را با فشار از انتهای بازوهایش بیرون انداخته است.

نکته جالب توجه اینجاست که در این فرآیند هیچ گونه جراحتی در بدن ستاره دریایی برجای نمانده است. محققان این فرآیند را شبیه خارج کردن گلوله از نوک انگشتان دست انسانی عنوان کرده اند که از ناحیه پا وارد بدن شده و بدون هیچ جراحت داخلی از نقطه ای دیگر خارج شده است، فرآیندی که عملا امکان آن وجود ندارد!

به گزارش مهر،محققان زیست شناس هنوز به طور کامل نمی دانند که ستاره دریایی چگونه این کار را با مهارتی مثال زدنی انجام داده است.