برنامه‌های خاصی برای مقابله با تحریم داریم

سورنا ستاری روز شنبه ۲۸ دی ماه در مراسم افتتاح ساختمان آزمایشگاه نوآوری باز به عنوان نخستین پروژه کلانشهر دانایی که در فردیس برگزار شد، اظهار کرد: توسعه شتاب دهنده‌ها به طور ویژه در دستور کار معاونت علمی فناوری رئیس جمهور است و خوشبختانه در این حوزه شاهد اتفاقات خوبی در البرز هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز توافق نامه‌ای با شهرداری کرج در خصوص استارتاپ‌ها منعقد می‌شود، اضافه کرد: بدون شک هرکجا که تیم‌های استارتاپی فعالیت کنند، اتفاقات مثبتی رخ می‌دهد.

ستاری با اشاره به اینکه مجموعه مپنا هم در حوزه استارتاپ‌ها وارد شده است، تاکید کرد: این اقدام موجب برقراری ارتباط مردم کوچه و بازار با مجموعه‎‌های فناوری و علمی می‌شود که نتیجه آن  ایجاد طرح‌های فناورانه و اشتغالزایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برنامه‌های خاصی برای مقابله با تحریم‌ها دارد، بیان کرد: این اقدام با تکیه بر توان داخلی میسر می‌شود.

ستاری با بیان اینکه اولین شتاب دهنده علمی-فناوری، در بخش مواد دارویی بود، خاطرنشان کرد: اکنون ۹۸ درصد داروها را در داخل کشور تولید می‌کنیم و به دنبال افزایش توان کشور در این حوزه هستیم.

گفتنی است ساختمان "آزمایشگاه نوآوری باز" در ۳۷۰ متر زیربنا با همکاری شرکت مپنا افتتاح شد.

رویکرد این مرکز این است که استارتاپ‌هایی که  در حوزه هوشمند سازی فعال هستند را جذب و مورد حمایت قرار دهد و بعد آنها را وارد بازار کند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا