ماهواره ظفر تحویل وزارت ارتباطات داده می شود

مراحل طراحی و ساخت ماهواره تحقیقاتی و سنجش از دور «ظفر» توسط دانشگاه علم و صنعت به پایان رسید و این ماهواره صبح فردا یکشنبه به وزارت ارتباطات تحویل داده می شود تا مقدمات لازم برای قرار گرفتن در مدار نهایی شود.

مراسم تحویل ماهواره «ظفر» با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فردا یکشنبه ۲۹ دی ماه در دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود.

تصویربرداری به صورت زمان واقعی و ذخیره اطلاعات، ذخیره و ارسال پیام و نیز ارتباط صوتی یک طرفه بین دو کاربر، از جمله ماموریت های ماهواره «ظفر» خواهد بود.

این ماهواره قرار است در ارتفاع ۵۳۰ کیلومتری مدار زمین قرار گیرد و عملکرد آن برای حداقل یک و نیم سال در نظر گرفته شده است.

استقرار در مدار لئو دایروی با وزن ۱۱۳ کیلوگرم و مدت گردش ۹۴ دقیقه در شیب ۵۶ درجه مدار زمین از دیگر ویژگی های ماهواره «ظفر» است.

روز گذشته وزیر ارتباطات اعلام کرد که ماهواره تحقیقاتی «ظفر» به زودی در مدار زمین قرار خواهد گرفت و در کنار ماموریت تحقیقاتی، یک پیام نیز مخابره خواهد کرد.

آذری جهرمی از مردم دعوت کرد پیام مدنظر خود را با هشتگ «صدای ایران» و یا از طریق سایت ZafarPlus.Ir به وزارت ارتباطات اعلام کنند تا از میان این پیام ها، بهترین ها برای پخش از طریق ماهواره «ظفر» انتخاب شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا