تشخیص سوخت قاچاق با برچسب‌های نانویی

شرکت ترکیه‌ای کوانتاگ (Quantag) تولید تجاری نقاط کوانتومی را آغاز کرد، این شرکت که در سال ۲۰۱۴ با انشعاب از یکی از شرکت‌های نفتی تاسیس شده، به دنبال ارائه رهیافت‌های مبتنی بر فناوری‌ نانو است و هدف ارائه محصولات پیشرفته برچسب‌زنی را دنبال می‌کند.

کوانتاگ اکنون دو راه‌حل تجاری برای حمایت از نام‌های تجاری در ترکیه ارائه کرده است؛ یکی از این فناوری‌ها، برچسب ‌زدن بر سوخت و دیگری برچسب ویژه‌ حوله‌های کاغذی است که در دستگاه‌های خودکار استفاده می‌شود، با استفاده از این برچسب‌ها می‌توان اصالت محصولات معتبر را شناسایی کرد و در دومین فناوری، سیستم‌هایی را برای چاپ امنیتی (نظیر کارت‌های شناسایی)، جوهرهای امنیتی برای مهرهای مالیاتی و دیگر اسناد بهادار و با ارزش عرضه کرده است.

استفاده از نقاط کوانتومی گرافنی، مزیت‌های فراوانی دارد. برای مثال، در بازار سوخت نمی‌توان از مواد افزودنی فلزی به دلیل مقررات استفاده کرد یا محدودیت‌هایی برای استفاده از آن‌ها وجود دارد. از دیگر مزیت‌های نقاط کوانتومی کربنی، ثبات بالاتر آن‌ها نسبت به نقاط کوانتومی غیرکربنی است.

از این نقاط در حوله‌های کاغذی استفاده شده و نتایج نشان داده است که در تماس با پوست و مواد غذایی، این نقاط کوانتومی کربنی ۱۰۰ درصد ایمن هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا