عضویت دانشمند برجسته‌ی رویان در آکادمی علوم جهان (TWAS)

در فهرست اعضای جدید فرهنگستان علوم جهان، علاوه بر دکتر بهاروند، نام ۳۵ دانشمند دیگر از ۱۵ کشور خارجی دیده می‌شود که ۱۲ نفر آن‌ها از دانشمندان زن هستند.
با پیوستن اعضای انتخاب‌شده در سال ۲۰۲۰ که از مجمع عمومی آتی فرهنگستان به طور رسمی به آن ملحق می‌شوند، شمار اعضای TWAS به هزار و ۲۷۸ نفر می‌رسد. آکادمی علوم جهان (TWAS) یک نهاد معتبر بین‌المللی است که ماموریت آن گسترش و کمک به پیشرفت علم در کشورهای در حال توسعه است.
دکتر بهاروند پیش از این، جایزه‌ی سال ۲۰۱۹ آکادمی علوم جهان در رشته‌ی زیست‌شناسی و جایزه‌ی سال ۲۰۱۴ یونسکو در حوزه‌ی علوم زیستی را نیز دریافت کرده بود. هم‌چنین جایزه‌ی معتبر مصطفی(ص) به‌عنوان نوبل اسلامی را نزدیک به دوماه پیش از آن خود کرد.

دکتر حسین بهاروند، استاد ممتاز، موسس و رئیس پژوهشکده زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه  رویان جهاددانشگاهی است. او در سال ۱۳۸۲ برای اولین بار سلول‌های بنیادی جنینی انسانی و موشی را در ایران تولید کرد و در سال ۱۳۸۷ به همراه همکارانش موفق به تولید سلول‌های بنیادی پرتوان القائی انسانی و موشی شد.
این فعالیت‌ها او و همکارانش را قادر ساخت تا شاخه‌های مختلف پزشکی بازساختی را در ایران پایه‌گذاری و پیگیری کنند.


زمینه‌های پژوهشی او پیرامون ارتقای تحقیقات ترجمانی و پزشکی بازساختی از دیدگاه سلول‌های بالینی متعدد و پیوند سلول‌های بنیادی بافتی مشارکت  داشته است و همچنین در زمینه توسعه تولید صنعتی سلول‌ها فعالیت می‌کند. تا کنون از او بیش از ۳۵۰ مقاله علمی بین‌المللی و چهار کتاب به زبان انگلیسی توسط انتشارات Springer و John Wiley به چاپ رسیده است.
او تاکنون موفق به کسب ۳۰ جایزه ملی و بین‌المللی شده است. از جمله‌ی این افتخارات، دریافت جایزه‌ی بین‌المللی یونسکو در حوزه‌ی علوم زیستی در سال ۲۰۱۴ به واسطه تحقیقات ایشان روی سلول‌های بنیادی و کاربرد آن در پزشکی بازساختی در راستای بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها است.
هم‌چنین وی در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان یکی از ۲۰ فرد تاثیرگذار سلول‌های بنیادی از سوی سایت معتبر The Niche در سطح جهانی معرفی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا