طراحی دو برج «زنده» توسط طراح سرشناس جهان

 زاها حدید که به عنوان یکی از برجسته ترین طراحان سازه در جهان شناخته شده این بار با طراحی دو برج زیبا برای «ساحل طلایی» کوینزلند در استرالیا خبرساز شده است.این برجها که شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند و تقریبا با هم هماهنگ هستند در ۴۴ طبقه طراحی شده و در صورتیکه ساخت آنها عملیاتی شود به بودجه ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار نیاز است.

این برجهای چند منظوره به عنوان مکانی پیشرفته و مجهز به آخرین فناوری های روز جهان در عرصه مدیریت مصرف انرژی برای اسکان افراد در نظر گرفته شده است. در عین حال در طبقه همکف فضای کافی جهت فعالیتهای تجاری دیده می شود.

این سازه ها دارای هتلی با ۶۹ اتاق و یک آکواریوم زیرزمینی است. همچنین در بخشی از این مجموعه گالری هنری، موزه و باغهای دیدنی در نظر گرفته شده است.به عقیده کارشناسان، انحنایی که در از قسمت پایه هر یک از این برجها آغاز و تا ارتفاع قابل توجهی مشاهده می شود، تداعی کننده جنب و جوش، حیات و در کل «زنده بودن» در این سازه های مدرن است.

به گزارش مهر، در حال حاضر این طرح برای تأیید نهایی به شورای شهر ساحل طلایی ارایه شده است و در صورت کسب موافقت نهایی، فرآیند ساخت آن آغاز خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا