چاقی، قلب را تهدید می کند

سیدعلی جمالیان رئیس بیمارستان شهید دکتر لواسانی در گفت‌وگو اخیر خود، با تاکید بر تغییر سبک زندگی برای حفظ سلامتی در افراد، گفت: در نتیجه چاقی بیش از حد، بسیاری از بیماری‌ها در افراد ایجاد می‌شود که مهم‌ترین آن چربی‌های دور قلب و گرفتگی‌های عروق آن است.

وی با بیان اینکه قلب به صورت ساختاری چربی در جداره‌های خود دارد و در این قسمت امکان رسوب چربی‌ها وجود دارد، افزود: این چربی دور قلب بوده و ربطی به رگ‌های قلب ندارد که در عروق قلب باعث گرفتگی و سکته می‌شود.

دکتر جمالیان با تاکید بر اینکه عموما وقتی چربی‌ها در بدن بالا رفته و چاقی رخ می‌دهد در همه جا رسوب می‌کند، تصریح کرد: به طور مثال با بالا رفتن حجم چربی در بدن چاقی دور شکم، ناحیه باسن، سینه‌ها و پا‌ها رخ می‌دهد، با بالا رفتن چربی رسوب آن در قلب نیز اتفاق می‌افتد. وی با بیان اینکه حجم چربی‌ها در بدن تنها با مصرف چربی بالا نمی‌رود، گفت: قند، شکر و کربوهیدارت‌های اضافی نیز می‌توانند در بدن تبدیل به چربی شده و مشکلاتی را برای افراد ایجاد کنند.

مصرف قند و نمک مازاد نیز به رسوب چربی در بدن می‌انجامد

این فوق تخصص قلب و عروق با تاکید بر اینکه مصرف بیش از حد نان، برنج و سیب زمینی و هر چیز دیگری می‌تواند در بدن تبدیل به چربی شود، ادامه داد: مصرف مازاد مواد غذایی در بدن ممکن است در رگ ها، چربی دور قلب، بافت‌های ذخیره چربی و یا در کبد رسوب کند که در این حالت کبد چرب رخ می‌دهد.رئیس بیمارستان شهید دکتر لواسانی یادآور شد: اگر رژیم غذایی را کم چربی، کم نمک و کم کربو هیدارت کرده و ورزش داشته باشیم چربی‌های مازاد نیز به مرور مصرف شده و از بین می‌روند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا